AD0110 Modes tirgzinību un prečzinību pamati

Kods AD0110
Nosaukums Modes tirgzinību un prečzinību pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Inese Ziemele, Dana Almli, Marianna Grecka
Kredītpunkti 6.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kurss sniedz zināšanas par modes preču galapatērētāju uzvedību, vērtībām un apģērbu veidiem un to funkcijām izvirzāmām prasībām, ņemot vērā atšķirības patēriņa tirgus segmentos. Padziļināti apskatītas apģērbu sortimenta dažādas klasifikācijas, apģērbu formas, modeļi, tehniskā dokumentācija, preču zīmes un marķēšana, attīstot spējas analizēt patērētāju garderobes un tirgus piedāvājumu. Papildu studiju kursā apskatīti modes industrijas biznesa modeļi, ieskaitot procesus piegādes ķēdē gan vairumtirdzniecībā, gan mazumtirdzniecībā, kā arī apģērba pārdošanas un modes veicināšanas etapos. Studiju kursa ietvarā tiek veicināta izpratne par vides ilgtspējas prasību ietekmi uz modes biznesa vadību un tirgvedību kopumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Apģērbu patēriņa zinības. Garderobes. 10 10 0 0
Tērpšanās komponentu modelis. 8 8 0 0
Ieskats modes teorijās. 8 8 0 0
Prečzinību pamati. 8 8 0 0
Apģērbu u.c. tekstilpreču klasifikācijas un marķēšana. 10 10 0 0
Priekšstats par apģērbu preču konkurētspēju un kvalitāti. 8 8 0 0
Garderobju inventarizācijas metode. 6 6 0 0
Tirgzinību pamati. 6 6 0 0
Modes industrijas biznesa modeļi. 10 10 0 0
Patstāvīgā studiju darba prezentācijas. 6 6 0 0
Kopā: 80 80 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: iepazīstināt ar modes industrijas sortimentu un patērētāju izvēles lēmumu motivāciju, attīstot spējas analizēt un veidot tirgus piedāvājumu un izvēlēties tam atbilstošu biznesa modeli. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar patēriņa likumsakarības un tērpšanās vispārinošā modeļa noderīgumu. 2. Sniegt zināšanas par tirgus norišu konceptuālajiem pamatiem. 3. Attīstīt spēju lasīt un pielietot apģērba prečziniskās uzskaites elektronisko katalogu, izstrādājumu tehnisko specifikāciju un citu saistīto dokumentāciju. 4. Sniegt un veicināt apģērbu preču tirdzniecībai nepieciešamās elementārās prasmes. 5. Veicināt izpratni par ilgtspējīguma aktualitātes ietekmi uz modes biznesa vadību un tirgvedību kopumā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina tirgdarbības konceptuālos pamatus, apģērbu patēriņa likumsakarības un tērpšanās parādības vispārinošā makromodeļa noderīgumu. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs un eksāmens. Kritēriji: spēj atpazīt un izvērtēt apģērba patēriņa likumsakarības, pārzina garderobju veidošanas pamatprincipus.
Prot izmantot apģērbu prečziniskās uzskaites, tirgvedības, katalogu, tehnisko specifikāciju u.tml. dokumentāciju. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs un eksāmens. Kritēriji: students spēj patstāvīgi atrast un mērķtiecīgi pielietot dokumentācijās norādīto informāciju.
Māk pielietot apģērbu preču tirdzniecībai nepieciešamās prečziniskās elementārprasmes. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs un eksāmens. Kritēriji: students spēj izskaidrot un pamatot priekšrocības un trūkumus modes industrijā pielietotajiem biznesa modeļiem.
Spēj patstāvīgi izvērtēt kāda apģērbu tirgus segmenta stāvokli. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs un eksāmens. Kritēriji: pārzina faktorus, pēc kuriem nodala dažādus tirgus segmentus, spēj izvērtēt produkta pārdošanas stratēģiju.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 0.0 20.0 *
2 3.0 20.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]