Kods | AD0090 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Šuvekļa apstrādes elementi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Ziemele, Anna Kalnāja, Dana Almli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts šūtā izstrādājuma apstrādes pamatu apgūšanai. Apskatītas vīles, to dalījums un īpašības, mašīndūrienu veidošanās procesi, šuvju iedalījums, uzbūve, pielietojums. Sniegts šujmašīnu darba rīku raksturojums, to darbības fizikālais apraksts. Novērtēti apģērbu izgatavošanā izmantojamie līmētie un metinātie savienojumi, to iegūšanas iekārtas un šūtā izstrādājuma higrotermiskās apstrādes metodes un iekārtas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: iepazīstināt ar šuvekļa apstrādes metodēm, attīstīt to izvēles un pielietošanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par dūrienu, šuvju un vīļu klasifikāciju. 2. Attīstīt spējas atpazīt mašīndūrienus, izprast to veidošanās tehnoloģiskos procesus ar mērķi - vadīt kvalitatīvu šuvju un vīļu izpildi. 3. Iepazīstināt ar šujmašīnu dūrienveides instrumentiem, to darbību. 4. Attīstīt spējas prasmīgi izvēlēties šujmašīnu konkrētu savienojumu izpildei. 5. Attīstīt spējas orientēties apģērbos lietojamos līmes un metināto savienojumu veidos, to izpildes metodēs, lietojamajos materiālos. 6. Attīstīt spējas noteikt tehnoloģiskos režīmus visu savienojumu veidu izpildei un HTA apstrādes metodēm. 7. Iepazīstināt ar šūšanas roku darbu, mašīndarbu un gludpresēšanas darbu terminoloģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt šūto izstrādājumu savienojumu veidus to un izpildes metodes. - Eksāmens. Laboratorijas darbs.
Tiek demontrēta spēja atpazīt izstrādājumos šūto, līmēto un metināto vīļu veidus.
Spēj noteikt apģērbam un tā izejmateriāliem piemērotāko detaļu savienošanas veidu. tā izpildes tehnoloģiskos režīmus. - Laboratorijas darbi. Students demonstrē spēju izvēlēties apģērbam piemēroto detaļu savienošanas veidu, noteikt to izpildes režīmus. Spēj noteikt šujmdiegu patēriņu dažādās diegu vīlēs ar dažādām metodēm. - Eksāmens.Laboratorijas darbi. Tiek demonstrēta spēja noteikt šujmdiegu patēriņu diegu vīlēs. IIzprot mašīndūrienu veidošanās tehnoloģiskos procesus, spēj atpazīt nekvalitatīvas šuves. - Eksāmens.Laboratorijas darbs. Tiek demonstrēta spēja izskaidrot dūrienu veidošanās pamatprincipus un spēja atpazīt nekvalitatīvu šuvi. Spēj noteikt šūto savienojumu īpašības ar standartizētām kontroles metodēm. - Eksāmens.Laboratorijas darbi. Tiek demonstrēta spēja noteikt vīles stiprību un deformācijas. Izprot starpliku materiālu lietošanu apģērbā un spēj atlasīt materiālus līmēto savienojumu izpildei. - Eksāmens.Laboratorijas darbs. Tiek demonstrēta spēja atlasīt materiālus līmēto savienojumu izpildei. Izprot apģērbu higrotermiskās apstrādes metodes, to operācijas un pielietojumu šūtā izstrādājuma izgatavošanā. - Eksāmens.Laboratorijas darbs. Tiek demonstrēta spēja izvēlēties šūtajam izstrādājumam atbilstošas higrotermiskās apstrādes metodes un to izpildes režīmus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 55%
Eksāmens - 45% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, ķīmija vidusskolas līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|