Kods | DE0549 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Rakstveida runas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Oksana Ivanova, Tatjana Kelebeka, Edvards Gabarajevs, Džefrijs Č Grīnvalds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis kurss iepazīstina ar skaidru un precīzu ziņojumu rakstītprasmēm, veido izpratni par galvenām rakstīšanas stratēģijām. Tas ir izveidots, lai palīdzētu studentiem prasmīgi uzrakstīt jebkura veida ziņojumus. Šis kurss iepazīstina studentus ar dažiem būtiskiem paņēmieniem, lai veiksmīgi izveidotu rakstus. Galvenokārt, studenti nodarbosies ar dažādu lietišķo dokumentu, ziņojumu, pārskatu, recenziju, anotāciju un eseju rakstīšanu. Studenti apgūs lietišķo dokumentu leksiku un terminoloģiju. . Praktiskās nodarbības, kuru laikā tiek analizētas dažāda veida vēstules, akadēmiskie raksti, tiek apgūta jauna leksika, tiek attīstītas rakstīšanas un tulkošanas prasmes. Tiek sniegts īss ievads par dažādiem vēstuļu veidiem. Darbs ar studentiem notiek kā individuāli, tā grupās. Studenti strādā arī patstāvīgi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķi: 1) apgūt un uzlabot lietišķo dokumentu rakstīšanas un tulkošanas prasmes; 2) gatavot studentus kursa darbu rakstīšanai. Studiju priekšmeta uzdevumi: 1) attīstīt prasmes organizēt rakstveida runu loģiskā veidā un izmantot atbilstošu valodas stilu; 2) attīstīt dažādu lietišķo vēstuļu rakstītprasmes; 3) attīstīt akadēmiskās rakstu valodas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj integrēt atšķirības starp dažāda veida lietišķo rakstu leksiku un terminoloģiju un loģiski lietot to attiecīgā veida rakstos. - Mājas darbi. Spēj efektīvi rakstiski realizēt atbilstošu valodas stilu attiecīgajā rakstveida runā. - Pārbaudes darbi 1.-4. (anotācijas, esejas, ziņojumi, pārskati, lietišķās vēstules), eksāmens. Spēj iztulkot dažāda veida lietišķo rakstu frāzes. - Mājas darbi (3-4 lietišķās vēstules, 30 tulkojamās frāzes, 10 teorētiski jautājumi), eksāmens. Spēj atšķirt un radoši attiecināt kursa procesā apgūtās lietišķo vēstuļu rakstītprasmes un akadēmisko rakstu valodas prasmes kopumā. - Pārbaudes darbi 1.-4. (anotācijas, esejas, ziņojumi, pārskati, lietišķās vēstules), eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi 1.-4. - 20% Mājas darbi - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|