Kods | DE0545 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Analītiskā lasīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Rūpniece, Zane Seņko, Oksana Ivanova, Inese Kočote, Irina Makarova, Jūlija Kučerova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Populārzinātnisku tekstu analītiska lasīšana un teksta satura atklāšanas paņēmienu, stratēģiju un tehniku radoša apguve.Studenti apgūst racionālas lasīšanas un teksta satura atklāšanas stratēģijas un tehnikas, lasot dažādus populārzinātniskus tekstus un izpildot uzdevumus. Lasāmā teksta apjoms – 4000 i.z. katrā nodarbībā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta uzdevumi: Sniegt pārskatu par lasīšanas veidiem (iepazīstinoša, orientējošā, padziļinātā lasīšana); radoši apgūt racionālas lasīšanas un teksta satura atklāšanas galvenos paņēmienus, stratēģijas un tehnikas vārda, vārdkopas, teikuma, rindkopas un teksta līmenī; iemācīt izmantot no teksta iegūto informāciju kopsavilkumā, tēzēs, secinājumos; papildināt vārdu krājumu ar populārzinātniskiem tekstiem raksturīgu leksiku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt, salīdzināt, atšķirt dažādu mērķlasīšanas veidus (iepazīstinošā, orientējošā, padziļinātā lasīšana). - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj racionāli lietot satura izdibināšanas un atklāšanas galvenos paņēmienus un stratēģijas vārda, vārdkopas, teikuma, rindkopas un teksta līmenī. - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj brīvi interpretēt no teksta iegūto informāciju, analizēt to un novērtēt to tēzēs, secinājumos, kopsavilkumā, komentārā. - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj lietišķi lietot un klasificēt no populārzinātniskiem tekstiem un daļēji arī no profesionāli orientētiem iegūto raksturīgāko leksiku, izveidojot individuālo leksikas un terminoloģijas krājumu kopumu (glosāriju). - Pārbaudes darbi, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 10%
Pārbaudes darbi - 20% Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|