Kods | DE0538 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads valodniecībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Antra Roskoša, Tatjana Smirnova, Oksana Ivanova, Imants Frederiks Ozols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā aplūkoti valodas sistēmas, tās sarežģītās uzbūves, valodas izcelšanās un attīstības, rakstības izveidošanās, valodu klasifikācijas un citi valodas zinātnes pamatjautājumi. Tiek dots pārskats par lingvistiku un tās nozarēm, valodniecības vēsturi un valodas pētīšanas metodēm. Kurss domāts studentiem, kuri apgūst tehnisko tulkošanu, kā arī visiem interesentiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kurss palīdz studentam apgūt sekojošas kompetences un prasmes: valodniecības pamatterminu pārzināšana un orientēšanās valodniecības vēstures galvenajos posmos, informācijas avotu izvēle un materiāla atlase referātu un prezentāciju noformēšanā, spēja formulēt un argumentēt savu viedokli. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj formulēt valodniecības pamatterminus un orientējas valodniecības vēstures galvenajos posmos. - Prasmes tiek vērtētas 4 semināros (vērtējums ieskaitīts/neieskaitīts) un eksāmenā (atzīme pēc 10 ballu skalas). Spēj apzināties plašo informācijas meklēšanas avotu klāstu un prot atlasīt tos, kas vislabāk atbilst vajadzībām. - Prasmes tiek vērtētas 4 semināros (ieskaitīts/neieskaitīts) un 2 referātos (atzīme pēc 10 ballu skalas). Spēj veikt meklējumus pirmavotos un sekundārajos informācijas avotos, datu bāzēs, internetā. - Prasmes tiek vērtētas 4 semināros (ieskaitīts/neieskaitīts) un 2 referātos (atzīme pēc 10 ballu skalas). Spēj salīdzināt un kritiski novērtēt dažādos avotos iegūto informāciju. - Prasmes tiek vērtētas 4 semināros (ieskaitīts/neieskaitīts) un 2 referātos (atzīme pēc 10 ballu skalas). Spēj analizēt un kritiski novērtēt dažādu valodniecības virzienu pārstāvju ieguldījumu lingvistikas nozares attīstībā. - Prasmes tiek vērtētas 4 semināros (ieskaitīts/neieskaitīts) un 2 referātos (atzīme pēc 10 ballu skalas). Spēj noformēt referātu un prezentāciju, atsaukties uz bibliogrāfiskām norādēm - Prasmes tiek vērtētas 2 referātos (atzīme pēc 10 ballu skalas). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 10%
Dalība 4 semināros - 20% 2 referāti - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | bez priekšzināšanām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|