Kods | DE0531 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tehnisko zinātņu (inženierzinātņu) vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Zigmunde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tehnisko zinātņu un tehnikas attīstība Latvijā. Inženierzinātņu un inženierizglītības vēsture, sasniegumi, tehnikas pieminekļi, personības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis - gūt priekšstatu par inženierzinātņu nozīmi, lomu un attīstības vēsturi Latvijā pasaules kontekstā. Uzdevumi - 1.Gūt priekšstatu par tehnisko zinātņu (inženierzinātņu) vēsturi kopumā un par tās atsevišķu nozaru attīstību. 2. Orientēties būtiskākajos tehnisko zinātņu vēstures jautājumos. 3. Iegūt zināšanas par tehnisko zinātņu attīstību Latvijā. 4. Iepazīties ar informācijas avotiem par tehnisko zinātņu attīstību un apgūt prasmi meklēt to. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj kritiski izvērtēt inženierzinātņu lomu, tehnikas sasniegumus civilizācijas attīstībā - testa darbs Spēj pamatot savu viedokli ar faktiem, nepieciešamības gadījumā var atsaukties uz informācijas avotiem, likumdošanu - diskusijas semināros Spēj pamatot un pierādīt inženierzinātņu lomu pasaules, valsts un savā personīgajā dzīvē - diskusijas un rīcība profesionālajā vidē Spēj formulēt savus uzskatus un prot sasaistīt tos ar zinātnes, inženierzinātņu vēstures faktiem - referāts Spēj orientēties, analizēt inženierzinātņu vēstures pamatjautājumus, iesaistot piemērus no Latvijas inženierzinātņu vēstures un tagadnes - referāts, diskusija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība lekcijās - 20%
Praktiskie darbi - 50% Referāta (prezentācijas) sagatavošana - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Latvijas un pasaules vēsture, fizikas, ķīmijas, ģeogrāfijas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|