Kods | DE0529 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Terminoloģijas pētījumi digitālo humanitāro zinātņu laikmetā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Tatjana Smirnova, Alīna Vagele-Kricina, Zane Seņko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem ieskatu mūsdienu pieeju terminoloģijas izpētē teorētiskajās pamatnostādnēs un piedāvāt detalizētu informāciju par patlaban realizētajām terminoloģijas praksēm, datorizētajām metodēm un organizācijas paradigmām, kas tiek lietotas terminu noteikšanai, izveidei, apkopošanai, anotēšanai, aprakstīšanai, apstrādei (gan monolingvāli, gan interlingvāli), saskaņošanai, lietošanai un prezentēšanai digitālajā vidē un ārpus tās. Pamatojoties tendencēs, kas atspoguļotas jaunākajos zinātniskajos izdevumos un digitālajos avotos, studiju kursā tiek sniegta informācija par pašreizējiem terminoloģijas pārvaldības rīkiem un pieņemtajām terminoloģijas plānošanas stratēģijām un aktivitātēm. Studiju kursa norises gaitā studenti tiek motivēti attīstīt savu terminoloģisko kompetenci, patstāvīgi apgūstot zinātnisko literatūru, tādējādi papildinot un nostiprinot studiju kursā iegūtās zināšanas. Studiju kursā tiek pielietotas dažādas pašnovērtējuma, salīdzinošā novērtējuma, mācībspēka novērtējuma metodes, lai veiksmīgāk apgūtu zināšanas par terminzinātni, dalītos ar labo praksi, apspriestu ar terminu lietošanu saistītus izaicinājumus, īpašu uzmanību pievēršot efektīvajām terminu atveides stratēģijām zinātniskajā un tehniskajā diskursā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa galvenais mērķis ir sniegt studentiem informāciju, kas nepieciešama, lai veiksmīgi lietotu dažādus terminoloģijas avotus, iemācīt saprast termina-jēdziena-objekta likumsakarības un lietot terminoloģijas pārvaldības rīkus izaicinājumu risināšanai izvēlētajā zinātniskajā jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1) kritiski izvērtēt termina-jēdziena-objekta saikni; 2) izprast terminu darināšanas, reģistrēšanas un starpvalodu saskaņošanas modeļus; 3) analizēt terminoloģijas iegūšanas, korpusa radīšanas un anotēšanas principus; 4) apgūt, kā tiek veidoti dažādi terminoloģijas avoti; 5) apgūt terminoloģijas pārvaldības rīkus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt mūsdienu pieejas terminoloģijai teorētiskās pamatnostādnes. - Studenti izzina jaunāko zinātnisko literatūru, piedalās semināros un diskusijās. Spēj izteikt precīzi argumentētu viedokli par vairākām pašlaik pielietotajām terminoloģijas praksēm, datorizētām metodēm, kas tiek izmantotas terminu noteikšanai, izveidei, apkopošanai, anotēšanai, apstrādei, saskaņošanai, lietošanai digitālajā vidē un ārpus tās. - Referāts par izvēlēto tēmu. Kontroldarbi. Spēj atpazīt pašreizējos terminoloģijas pārvaldības digitālos rīkus un izstrādātās terminoloģijas plānošanas stratēģijas un aktivitātes. - Studenti izzina jaunāko zinātnisko literatūru, piedalās semināros un diskusijās. Kontroldarbi Spēj kritiski novērtēt ar terminu lietošanu saistītus izaicinājumus, veiksmīgi izvēloties terminu atveides stratēģijas zinātniskajā un tehniskajā diskursā. - Terminu glosārijs. Spēj efektīvi izpildīt terminoloģijas iegūšanas uzdevumus. - Terminoloģijas iegūšanas uzdevumi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un diskusijās - 10%
Referāts par izvēlēto tēmu - 10% Individuāls terminu glosārijs - 15% Terminoloģijas iegūšanas uzdevumi - 10% Kontroldarbs Nr. 1 - 10% Kontroldarbs Nr. 2 - 10% Eksāmens - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valoda B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām vadlīnijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|