Kods | DE0511 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Profesionālās literatūras mērķlasīšana un interpretēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Smirnova, Antra Roskoša, Jūlija Svitaja, Jūlija Kučerova, Marina Platonova, Oksana Ivanova, Ņina Karagodina, Inese Kočote, Alīna Vagele-Kricina, Tatjana Kelebeka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 12.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti lasa un analizē tekstus specialitātē, izdala galveno un pakārtoto informāciju, atklāj vārdu, teikumu un rindkopu nozīmi, veic komunikatīvus uzdevumus, diskutē, polemizē ar teksta autoru, komentē atsevišķas rindkopas vai visu tekstu, kā arī tabulas, diagrammas, shēmas, apkopo teksta informāciju, referē, ziņo un komentē, raksta teksta kopsavilkumus un anotācijas. Diskusijas un pārrunas par šādiem tematiem: teksta analīzes metodiskie pamatprincipi; tekstu veidi; specializēto tekstu semantiskās, sintaktiskās un leksiskās īpatnības; teksta komunikatīvā funkcija; teksta mikro- un makrostruktūra; teksta ārējie un iekšējie nosacījumi; teksta analīze, ievērojot valodu pāru specifiku; teksta semantiskā un pragmātiskā informācija; teksta leksiskā un sintaktiskā vienotība; teksta veidu specifika; teksta satura struktūra; teksta izpratne un tulkošana u.c. Informatīvu, vērtējošu, vēstījošu u.c. tekstu lasīšana un interpretēšana par dažādiem tematiem atkarībā no izvēlētas specialitātes. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis: : Profesionālās literatūras lasīšanas un interpretēšanas prasmju un iemaņu attīstīšana, lasot un interpretējot vidēji grūtas un grūtas pakāpes profesionālus oriģinālliteratūras tekstus angļu valodā, identificējot, risinot un izskaidrojot teksta izpratnes un interpretēšanas problēmas. Studiju priekšmeta uzdevumi: 1) Lasīt un analizēt informatīvus, vēstījošus, aprakstošus, vērtējošus, izglītojošus u.c. tekstus specialitātē, atklāt teksta stilistiskās, semantiskās un tekstuālās īpatnības. 2) Pilnveidot teksta struktūras un satura atklāšanas stratēģijas. 3) Apgūt teksta vizualizācijas tehnikas (Mind Mapping, tīkla un diagrammu tehnika). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lasīt, detalizēti saprast un analizēt dažādu nozaru (arhitektūras, būvniecības, ekonomikas, enerģētikas, datorzinību un informācijas tehnoloģijas, mehānikas, telekomunikāciju) vidēji grūtas pakāpes oriģināltekstus. - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, pārbaudes darbi, mājas darbi, eksāmens. Spēj mutiski kritiski novērtēt un interpretēt no tekstiem iegūto informāciju, kā arī diskutēt par to, attiecīgi komentējot tabulas, diagrammas u.c. - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj rakstiski un mutiski veikt teksta kopsavilkumu, izveidot anotāciju, praktiski realizēt docētāja uzdevumu attiecībā uz doto tekstu. - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, mājas darbi, eksāmens. Spēj racionāli lietot individuālajā vārdu krājumā (glosārijā) uzkrāto specifisko nozaru tekstu leksiku un terminoloģiju praksē. - Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem, glosārijs, pārbaudes darbi, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 5%
Mājas darbi - 10% Teksti ar problēmorientētiem uzdevumiem - 15% Pārbaudes darbi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|