Kods | IV0453 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociāli ekonomisko procesu matemātiskā modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Astra Auziņa-Emsiņa, Velga Ozoliņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Sociāli ekonomisko procesu analīze un modelēšana ietver darbības priekšrocību un trūkumu novērtējumu attiecībā ne tikai uz ekonomiku, bet arī uz sabiedrību. Priekšmeta ietvaros tiek apskatīti sociāli ekonomisko procesi, to ietekmējošie faktori un tendences, ekonomiski-matemātiskie modelēšanas instrumenti, to izvēle un praktiskā pielietošana konkrētu procesu modelēšanā. Priekšmeta apguvē ir gan teorētiskās, gan praktiskās nodarbības studenta prasmju un kompetenču ieguvei un padziļināšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir izprast sociāli ekonomisko procesu nozīmi ekonomikā, zināt to ietekmējošos faktorus un tendences, prast atrast informāciju, analizēt un modelēt sociāli ekonomisko procesu izmaiņas un ietekmi uz citiem sektoriem un dalībniekiem tautsaimniecībā, izmantojot atbilstošus ekonomiski-matemātiskos modelēšanas instrumentus, izteikt viedokli un pieņemt ekonomiski pamatotus lēmumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt sociāli ekonomiskos procesus, to veidus, nozīmi tautsaimniecībā, ar argumentiem pamatojot. - Praktiskie darbi. Eksāmens. Zina sociāli ekonomiskos procesus raksturojošos rādītājus, to veidus, metodoloģiju, problemātiku. - Praktiskie darbi. Eksāmens. Zina datu avotus un spēj atrast un atlasīt ekonomiski-matemātiskajā modelēšanā nepieciešamos statistiskos datus. - Praktiskie darbi. Spēj izanalizēt, kritiski novērtēt konkrētu situāciju, izvēlēties atbilstošo modelēšanas pieeju un instrumentāriju, izvērtējot iespējamās alternatīvas. - Praktiskie darbi. Eksāmens. Spēj modelēt konkrēta sociāli ekonomiskā procesa (piemēram, nodarbinātības, dzīves līmeņa, dzīves ilguma u.c.) ietekmi uz citiem sektoriem un dalībniekiem tautsaimniecībā. - Praktiskie darbi. Eksāmens. Spēj kompleksi modelēt sociāli ekonomiskos procesus un to ietekmi uz citiem sektoriem un dalībniekiem tautsaimniecībā. - Praktiskie darbi. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi. - 10%
Praktiskie darbi. - 40% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas matemātikā, makroekonomikā, ekonomiskajā statistikā un datormācībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|