Kods | DA0218 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Teritorijas ilgtspējīga energoapgāde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gatis Bažbauers, Dzintars Jaunzems, Dace Lauka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Energoapgāde un ilgtspējīga attīstība. Valsts energoapgādes bilances veidošanas principi-primāro energoresursu, pārveidošanas sektora, enerģijas gala patēriņa un atjaunojamo energoresursu uzskaite. Energoresursu patēriņa dinamikas analīze. Enerģijas piegādes ķēde un enerģijas pakalpojuma jēdziens; enerģijas piegādes efektivitātes izvērtējums. Teritoriju energoapgādes tehnoloģiskie aspekti. Atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju integrēšana teritoriju energoapgādes sistēmās. Energoapgādes sistēmu ietekmes uz vidi faktori un dzīves cikla analīzes pieeja. Energoapgādes socioekonomisko aspektu jēdziens. Teritoriju igtspējīgu energoapgādes sistēmu attīstības scenāriju plānošana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt prasmi lietot dzīves cikla pieeju teritoriju energoapgādes sistēmu plānošanā. Iemācīt analizēt saistību starp teritorijas enerģijas patēriņu un radīto ietekmi uz vidi. Dot prasmi noteikt primāro energoresursu patēriņu atkarībā no gala enerģijas patēriņa, analizējot visu enerģijas pārveides un piegādes ciklu. Iemācīt analizēt atjaunojamo energoresursu izmantošanas iespējas, novērtējot tehniskos un vides aspektus. Iemācīt teritoriju ilgtspējīgu energoapgādes sistēmu plānošanas pamatprincipus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot teritorijas galvenās energoapgādes vajadzības, energopatēriņa attīstības tendences un to ietekmi uz sabiedrības ilgtspējīgu attīstību. Prot analizēt valsts energobilanci un lietot to energoapgādes plānošanā - Pārbaudes veidi: darbs grupās, rezultātu prezentācija un diskusijas, analizējot reālus energoapgādes attīstības projektus, kas ir aktuāli Latvijas energoapgādes sistēmām. Aplūkoto tēmu apguves pakāpe tiks vērtēta gala eksāmenā Spēj noteikt saistību starp teritorijas energoapgādes vajadzībām, to attīstības prognozēm un tehnoloģiskajiem risinājumiem. Var noraksturot enerģijas piegādes ķēdi un tās efektivitātes noteikšanas principus - Pārbaudes veidi: darbs grupās, rezultātu prezentācija un diskusijas, analizējot reālus energoapgādes attīstības projektus, kas ir aktuāli Latvijas energoapgādes sistēmām. Aplūkoto tēmu apguves pakāpe tiks vērtēta gala eksāmenā Prot analizēt atjaunojamo energoresursu izmantošanas iespējas teritoriju energoapgādē, izmantojot vispārējus teorētiskos principus un sakarības, kas piemērojamas neatkarīgi no konkrēta tehnoloģiskā risinājuma. Spēj raksturot atjaunojamos energoresursus - Pārbaudes veidi: darbs grupās, rezultātu prezentācija un diskusijas, analizējot reālus energoapgādes attīstības projektus, kas ir aktuāli Latvijas energoapgādes sistēmām. Aplūkoto tēmu apguves pakāpe tiks vērtēta gala eksāmenā Izprot energosistēmu dzīves cikla analīzes pamatprincipus un spēj raksturot energoapgādes risinājumu dzīves ciklus. Māk noteikt dažādu teritoriju energoapgādes sistēmu attīstības risinājumu socioekonomisko efektu atšķirības - Pārbaudes veidi: darbs grupās, rezultātu prezentācija un diskusijas, analizējot reālus energoapgādes attīstības projektus, kas ir aktuāli Latvijas energoapgādes sistēmām. Aplūkoto tēmu apguves pakāpe tiks vērtēta gala eksāmenā Prot veidot un analizēt energoapgādes sistēmu attīstības scenārijus ar atšķirīgu atjaunojamo energoresursu īpatsvaru un tehnoloģisko risinājumu - Pārbaudes veidi: darbs grupās, rezultātu prezentācija un diskusijas, analizējot reālus energoapgādes attīstības projektus, kas ir aktuāli Latvijas energoapgādes sistēmām. Aplūkoto tēmu apguves pakāpe tiks vērtēta gala eksāmenā Studiju kursa vērtēšanas kritēriji - Darbs grupās, darbs ar informācijas un datu analīzi – 30% Grupu darba rezultātu prezentācijas un diskusijas – 30% Eksāmens – 40 % |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs grupās, darbs ar informācijas un datu analīzi - 30%
Grupu darba rezultātu prezentācijas un diskusijas - 30% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika, pamatzināšanas datortehnikas un elektronisko tabulu lietošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|