BM0578 Ievads specialitātē

Kods BM0578
Nosaukums Ievads specialitātē
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība
Struktūrvienība Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Mācībspēks Anita Geriņa-Ancāne, Agrita Eiduka
Kredītpunkti 1.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss paredzēts, uzsākot studijas profesionālā bakalaura studiju programmā “Industriālais dizains”. Analizēts industriālo produktu dizaina nozīmīgums dažādās tautsaimniecības nozarēs, valsts un pasaules līmenī. Izvērtēts produkta dzīves cikls. Marketinga, reklāmas iespaids uz industriālo produktu dzīves ciklu. Darba devēju pieredze un prasības industriālā dizaina jomā. Studentu pilnveides nepieciešamība studiju procesa laikā un pēc. Studiju programmas laikā iegūtās profesionālās prasmes, studiju turpināšanas iespējas. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievadnodarbība. Studiju organizācija, studēšana un prasmju attīstība. Mācību un zinātniskās literatūras, interneta resursu, datu bāzu u.c. lietošana. 2 2 0 0
Industriālā dizaina jēdziens, mūsdienu izpratne - tā dažādais pielietojums. 2 2 0 0
Latvijas un pasaules labāko industriālo dizaina produktu apskats un analīze. 4 4 0 0
Dažādu valstu pētījumu apskats par dizaina ietekmi viņu tautsaimniecībā. 2 2 0 0
Dažādu valstu simboliskā, reliģiskā un politiskā ietekme produkta izstrādes procesā. 2 2 0 0
Industriālā produkta pievienotā vērtība. Reklāmas ietekme produkta izvēles procesā. 2 2 0 0
Industriālo produktu uzņēmumu pieredzes stāsti. 4 4 0 0
Ieskaites nodarbība. 2 2 0 0
Kopā: 20 20 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt ar izpratni un kompetenci par industriālā produkta veidojošiem faktoriem visā tā dzīves ciklā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Attīstīt prasmi analizēt, diskutēt un spriest par produkta estētisko un funkcionālo izpildījumu. 2. Sniegt praktiskas zināšanas, kas saistītas ar uzņēmumu ikdienas izaicinājumiem jaunu un esošu produktu ieviešanu ražošanā un tā nokļūšanu līdz gala patērētājam.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj apkopot dažāda veida informāciju un to analizēt. - Pārbaudes veids: literatūras apskats, diskusijas. Kritēriji: spēj apkopot un analizēt dažāda veida informāciju, sniegt tās mutisku izklāstu.
Prot patstāvīgi izvērtēt un pielietot industriālā produkta estētiskās un funkcionālās prasības. - Pārbaudes veids: izpētes uzdevumi, praktisks individuālais vai grupu darbs, diskusijas. Kritēriji: spēj pastāvīgi un grupās izvērtēt estētiskos un funkcionālos kritērijus.
Spēj komunicēt un diskutēt ar savas nozares uzņēmumu pārstāvjiem - Pārbaudes veids: diskusijas. Kritēriji: spēj izteikt viedokli un ar savas nozares uzņēmumu pārstāvjiem diskutēt par aktuālajām nozares veiksmēm un problēmām.
Spēj pamatot savu profesionālo izvēli. - Pārbaudes veids: referāts. Kritēriji: spēj apkopot studiju kursā iegūtās zināšanas un nozares uzņēmumu pieredzes.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izpētes uzdevumi, praktisks individuālais vai grupu darbs - 25%
Diskusijas - 25%
Referāts - 50%
 
Priekšzināšanas Nav prasību.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 1.0 20.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]