Kods | BM0577 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ražojumu formas un attīstība (studiju projekts) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Irbe, Anita Geriņa-Ancāne, Ērika Zābele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tiek izstrādāts studiju projekts noteiktiem industriāli ražotiem produktiem, apskatot hronoloģisku produkta formveidi, ražošanas procesa un materiāla attīstību, un zinātnisko inovāciju ieviešanu izpēti. Projekta uzdevuma risinājumā tiek integrēta laikmetīga, ilgtspējīga dizaina pieredze ņemot vērā tirgus piedāvājuma tendences, zinātniskos pētījumus, ekoloģijas problēmas un citus risināmās tematikas specifiskos jautājumus. Izpētes rezultātā tiek identificēts un attīstīts projekta uzdevums, izstrādāti CAD modeļi ar reprezentatīviem materiāliem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt studentiem izpratni par ražojuma formas attīstību un tās ietekmes faktoriem, sekmēt patstāvīgi veikt noteikta industriālā ražojuma formas hronoloģisko analīzi, caur analīzes procesu dot izpratni par mūsdienu tendencēm, novērtējot ilgtspējīga ražojumu dizaina principu ievērošanu patstāvīgo uzdevumu izpildē. Studiju projekta uzdevums ir nostiprināt pētnieciskās kursā iegūtās zināšanas un attīstīt jaunu, inovatīvu, ilgtspējīga dizaina principos balstītu izstrādājumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj saskatīt ražojuma formas ietekmējošus faktorus hronoloģiskā attīstībā, kas balstīts uz detalizētu laikmeta iezīmju raksturojumu. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs ar izpētes darba prezentāciju.
Kritērijs: spēj analizēt dažādus informatīvos resursus. Apkopo, prezentē un argumentē savu viedokli.
Spēj prognozēt ražojuma formas turpmāko attīstību, patstāvīgi izstrādājot ražojumu formu un pamatojot savu izvēli, ņemot vērā mūsdienu tendences. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs ar izpētes darba prezentāciju. Kritērijs: spēj analizēt dažādus informatīvos resursus. Apkopo, prezentē un argumentē savu viedokli. Spēj stilizēt dabas formas, integrēt inovatīvus risinājumus uzlabojot produkta funkcionalitāti. - Pārbaudes veids: noslēguma darbs. Kritērijs: spēj izveidot trīsdimensiju CAD modeli ar mārketinga aktivitātēm nepieciešamajiem materiāliem. Spēj izveidot rūpnieciski ražojamas formas produkta 3D CAD modeli un sagatavot produkta vizuālos materiālos tālākām marketinga aktivitātēm. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs. Kritērijs: spēj sniegt radošus praktiskā uzdevuma risinājumus. Saprot, kas ir formas optimizācija un virsmas modeļi. - Pārbaudes veids: izpētes darba prezentācija. Kritērijs: spēj izmantot terminu formas optimizāciju, spēj sniegt piemērus balstītus zinātniskajos pētījumos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 30%
Pārbaudes darbi ar izpētes darba prezentāciju - 30% Noslēguma darbs - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ražošanas vēsturiskā attīstība, izpratne par telpiski priekšmetisko vidi un formas izveidi, materiālmācība, vizuālā māksla, dizaina pētniecība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|