Kods | BM0575 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ražojumu formas un to attīstība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Irbe, Ērika Zābele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek analizēta produkta formas evolūcija rūpnieciskiem izstrādājumiem, laikmeta estētikas un stila tendences un raksturojošās iezīmes. Tiek pētītas izstrādājumu izgatavošanas tehniskās īpatnības, izmantotie materiāli, apstrādes metodes un to attīstība. Tiek attīstītas prasmes analizēt tirgus tendences un laikmeta prasības, izmantojot dizaina pētnieciskās metodes, un prognozēt produktu formas, materialitāti un tekstūru izstrādājumiem nākotnē. Risinājumi tiek prezentēti studiju procesā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par izstrādājumu formas veidošanos vēstures gaitā, par ražošanas izstrādājumu vēsturisko, laikmetīgo un nākotnes attīstību kopsakarībām un ar to saistītajām pētniecības metodēm. Studiju kursa uzdevums ir attīstīt spēju orientēties un identificēt rūpnieciska ražojuma formas kvalitātes kritērijus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt ražošanas vēsturisko attīstību. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs ar izpētes darba prezentāciju.
Kritērijs: spēj analizēt dažādus informatīvos resursus. Apkopo, prezentē un argumentē savu viedokli. Spēj izstrādāt konceptuālu ražojuma formu dažādiem funkcionāliem risinājumiem. - Pārbaudes veids: praktiskie uzdevumi, skices ar darbu prezentāciju. Kritērijs: spēj analizēt formu un funkciju, realizē radošas idejas skiču veidā, prezentē un argumentē savus risinājumus. Spēj analizēt ražojuma formas ietekmējošus faktorus balstīts uz ražošanas tehnoloģijas specifiku. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs ar izpētes darba prezentāciju. Kritērijs: spēj analizēt ietekmējošos faktorus izmantojot dažādus informatīvos resursus. Apkopo, prezentē un argumentē savu viedokli. Spēj radoši risināt ražojumu formas jautājumus, izmantojot dizaina pētnieciskās metodes. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs ar izpētes darba prezentāciju, eksāmens. Kritērijs: spēj izpētīt un noteikt tirgus, lietotāju, noteiktās vajadzības, prezentē un argumentē savu viedokli eksāmenā. Saprot dizaina ieceres struktūru realizēšanai CAD vidē. - Pārbaudes veids: pārbaudes darbs ar izpētes darba prezentāciju. Kritērijs: spēj izveidot ieceres realizācijas etapus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie uzdevumi, skices ar darba prezentāciju - 60%
Pārbaudes darbi ar izpētes darba prezentāciju - 10% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējā izglītība - dizaina vēsture, dizaina procesos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|