Kods | BM0573 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Krāsa un izstrādājuma kompozīcija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Bože-Irbe, Evija Krīgere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kompozīcija un tās krāsas ir nozīmīgs estētisko formu veidojošais faktors, kas nodrošina izstrādājumam veselumu, visu tā komponentu vienotību jaunu industriālu produktu izstrādē. Studiju kurss balstīts uz kompozīcijas nozīmi priekšmetu savstarpējo proporciju un izvietojumu. Krāsas kā fizikāls faktors. To psiholoģiskās uztveres loma projektējamā izstrādājuma un priekšmetiskās vides funkcionālo un estētisko īpašību noteikšanā. Krāsas izmantošana dizaina projektā, veidojot formas un virsmas kompozīciju. Izstrādājumu krāsu vizuālās kompozīcijas, izmantojot dažādas krāsu sistēmas. Dizaina objektu veidošana, izmantojot prasmi vizuāli pārveidot dabas elementus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt prasmes patstāvīgi veidot vizuāli estētiskas kompozīcijas un izmantot kompozīcijas pamatzināšanas jaunrades veidošanai. Studiju kursa uzdevumi ir: 1 Sniegt zināšanas pamata kompetences plaknes formu un telpisku formu attēlošanai krāsās nosacītā telpiskā vidē. 2 Attīstīt prasmes krāsainu un grafisku priekšmetu dekoratīvā grupēšanā. 3. Veicināt attīstīt radošumu priekšmetu jaunradē, balstoties uz esošajām priekšmetiskās vides un dabas formām. 4. Pilnveidot prasmes krāsas izmantošanas iespējās optiskas perspektīvas radīšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot attēlot priekšmetus gan dekoratīvos grafiskos laukumos, gan krāsās. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi.
Kritēriji: spēj veidot vizuāli estētiskas kompozīcijas izmantojot grafiskus laukumus un krāsas. Prot veidot objektu stilizācijas, veidot tās skatītājam uztveramas un saprotamas. Prot gan krāsās, gan grafiski uzzīmēt izdomātus priekšmetus. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi. Kritēriji: spēj radīt un realizēt savas idejas praktiskā veidā. Spēj vizuāli attēlot iecerēto domu un nepieciešamības gadījumā to attīstīt tālāk. Spēj atrast emocionāli piemērotāko krāsu gammu noteiktam priekšmetam un tā apkārtējai videi. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi. Kritēriji: spēj veidot krāsu paletes izmantojot dažādus paņēmienus to veidošanā, un prot pielietot dažādas krāsu gammas noskaņu/tēlu/produktu veidošanā. Prot izmantot dažādus materiālus un tehnikas uzdevumu veikšanai. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi Kritēriji: spēj pamatot savas izvēles kompozīcijas veidošanā, izmantojot dažādus materiālus un tehnikas darba veidošanā. Prot veidot jaunradi izmantojot kompozīcijas pamatprincipus. - Pārbaudes veidi: noslēguma patstāvīgais darbs, darbu skate. Kritēriji: patstāvīgi spēj veidot kompozīciju par izvēlēto tēmu izmantojot kompozīcijas pamatprincipus. Spēj veidot krāsu piedāvājumus kompozīcijas risinājumiem, kompozīcijas vizuālais, estētiskais un saturiskais noformējums Pārzina kompozīcijas pamatpricipus, to tehniku ar konkrēti uzstādītiem uzdevumiem. - Pārbaudes veidi: eksāmens. Kritēriji: spēj izpildīt uzdevumu parādot un pamatojot izvēlēto kompozīcijas veidu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie patstāvīgie darbi - 40%
Noslēguma patstāvīgais darbs, darbu skate - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vizuālā māksla vispārējās izglītības līmenī (vēlams). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|