Kods | AD0079 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Arhitektūras un vides projektēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandra Treija, Sandra Levāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver praktiskās nodarbības neliela funkcionāla vides objekta, pilsētas transporta pieturas ar palīgelementiem, projektēšanā, kā arī teorētiskās nodarbības par pilsētvides labiekārtojumu, publiskās āra telpas saturu un elementiem. Darba gaitā tiek apgūta projektēšanas metodika, telpisku objektu dažādo aspektu – funkcionālo, sociālo, vietas konteksta, konstruktīvā un mākslinieciski stilistiskā - konceptuālā vienotība un kopsakarības, kā arī telpisku objektu arhitektoniski grafiskās attēlošanas pamatprincipi un maketēšanas paņēmieni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir izveidot studentiem prasmes vides labiekārtojuma objektu publiskajā āra telpā projektēšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas un izveidot izpratni par: - publiskās āra telpas saturu un tās pamatelementiem; - nelielu vides labiekārtojuma objektu funkcionālajiem, sociālajiem, konstruktīvajiem un mākslinieciskajiem aspektiem, kā arī objekta un vietas vienotības būtisko nozīmi; - arhitektūras un vides kompozīcijas pamatjēdzieniem, principiem un formveides paņēmieniem. 2. Attīstīt projektēšanas pamatprasmes strādāt ar visu projektēšanas aspektu lauku, t.i., koordinēt visas telpveides sastāvdaļas un to kopsakarības vienlaikus, mērķtiecīgi lietojot apzinātu projekta attīstības metodiku. 3. Attīstīt spēju turpmāk lietot šīs zināšanas un prasmes projektēšanas procesā, patstāvīgi strādāt ar projekta izstrādei nepieciešamo informāciju, analizēt un risināt izvirzītās problēmas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj iegūt, apkopot un analizēt projekta izstrādei nepieciešamo informāciju, un izstrādāt projekta programmu. - Vērtēšanas metode: praktiskais darbs, izpētes un projektēšanas programmas prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji: students spēj izstrādāt precīzu un pamatotu projektēšanas programmu. Spēj radošajā procesā ģenerēt konceptuāli vienotu - funkcionāli pamatotu, vietai piederīgu, tektoniski pārliecinošu un mākslinieciski izteiksmīgu projektējamo objektu. - Vērtēšanas metode: praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: students spēj ģenerēt funkcionālajām, konstruktīvajām un vietas konteksta prasībām atbilstošu, kā arī mākslinieciski izteiksmīgu projektējamā objekta koncepciju. Spēj tālāk attīstīt ģenerēto projektējamā objekta koncepciju un izstrādāt detalizētu projekta risinājumu. - Vērtēšanas metode: praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: students spēj tālāk attīstīt ģenerēto projektētā objekta koncepciju un izstrādāt detalizētu projekta risinājumu. Spēj arhitektoniski korektā grafikā attēlot telpiskus objektus, to elementus un detaļas, kā arī izveidot prezentācijas maketu. Spēj pamatot un argumentēt projekta risinājumus. - Vērtēšanas metodes: praktiskais darbs, noslēguma prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: students spēj izstrādāt kvalitatīvu projekta prezentāciju grafiskā un maketa formā, spēj diskutēt un argumentēti pamatot projekta risinājumus un savu viedokli. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs, izpētes un projektēšanas programmas prezentācija - 10%
Praktiskais darbs, projekta koncepcijas un detalizēta risinājuma izstrāde - 75% Praktiskais darbs, noslēguma prezentācija - 15% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iepriekšējos mācību semestros apgūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes vizuālo mākslu un dizaina jomās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|