Kods | BM0566 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dizaina datorgrafika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inženiergrafika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vitālijs Kondraščuks, Anita Geriņa-Ancāne, Elīna Bože-Irbe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dizaina datorgrafikas apguve dod iespēju to izmantot kvalitatīvu digitālo vizuālo materiālu sagatavošanā. Apgūtās prasmes sniedz iespēju to pielietot arī industriālu produktu estētikas izstrādes posmā, kā arī ar izstrādājumu saistītos vizuālos uzskates materiālos kā, piemēram, produkta iepakojums, produkta lietošanas instrukcija u.tml. Studiju kurss dod iespēju apgūt darbu ar rastrgrafiku un vektorgrafiku izmantojot tekstu, krāsu, attēlu un grafiskus elementus. Dod zināšanas grafiskas informācijas veidošanas pamatos, kā arī prezentācijas materiālu izstrādē un noformēšanā, ievērojot grafiskā dizaina un informācijas nolasāmības principus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt prasmes lietot vektorgrafikas un rastrgrafikas datorprogrammu rīkus un funkcijas, pielietot grafiskā dizaina risinājumus informācijas noformēšanai. Studiju kursa uzdevums ir: 1 Sniegt iespēju izkopt prasmes dizaina projektu vizuālo materiālu sagatavošanai datorizētā vidē. 2. Attīstīt prasmes pielietot grafikas dizaina principus - burtu un teksta grafiku, vizualizēt datus uztveramai informācijas atainošanai. 3. Dot zināšanas un prasmes dizaina datorgrafikas pielietojumam drukāto un elektronisko mediju, reklāmas un vizuālās identitātes izstrādē, kā arī iepakojuma un citu industriālo priekšmetu dizainā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un spēj lietot apgūstamo datorprogrammu līnijas un laukumu apstrādes rīkus un funkcijas. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, patstāvīgais darbs.
Kritēriji: spēj izstrādāt grafikas dizaina risinājumus lietojot līnijas un laukumus. Pārzina un spēj lietot apgūstamo datorprogrammu teksta grafikas apstrādes rīkus un funkcijas. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj izstrādāt teksta grafikas dizaina risinājumus. Prot lietot apgūstamo datorprogrammu attēlu apstrādes rīkus un funkcijas. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, patstāvīgais darbs, eksāmens I. Kritēriji: spēj lietot attēlu apstrādes rīkus un funkcijas grafikas dizaina risinājumu izstrādei. Pārzina apgūstamajās datorprogrammās lietojamos failu formātus, failu sagatavošanu realizācijai dažādos medijos. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, patstāvīgais darbs. Kritēriji: spēj raksturot failu formātus, pielietot to funkcijas praktisko darbu izstrādei. Spēj izstrādāt informatīvus materiālus pielietojot grafikas dizaina principus, izmantojot tekstu un grafiskus elementus. - Pārbaudes veids: noslēguma praktiskais darbs, eksāmens II. Kritēriji: spēj mācību procesā iegūtās zināšanas pielietot grafiskā dizaina darbu izstrādē. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pirmā daļa: - 100%
Praktiskie darbi, patstāvīgie darbi - 20% Noslēguma praktiskais darbs - 50% Eksāmens I - 30% Otrā daļā: - 100% Praktiskie darbi, patstāvīgie darbi - 20% Noslēguma praktiskais darbs - 50% Eksāmens II - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas vispārējās vidējās izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|