Kods | AD0078 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Koka iespējas dizainā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edgars Kirilovs, Jānis Kalniņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Apskatīta meža, koku un koksnes daba, analizēta koksnes izmantošanas kultūras attīstība reģionālā un nozaru profesionālā aspektā. Apskatīta dažādos laikmetos izveidoto darbarīku un tehnoloģiju atšķirība un pilnveide. Izklāstīta koksnes pielietošanas pieredze dažādu jomu artefaktu (cilvēku radīto lietu) veidošanā un dizaina iespējas lietot koksni produktu veidošanā kopā ar citiem materiāliem. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīties ar koka un koksnes materiālu bioloģisko, tehnisko, tehnoloģisko un estētisko īpašību un pielietojamo izejmateriālu daudzveidību. Apgūt terminoloģiju un izejmateriālu nomenklatūras un parametru veidošanas principus. Prast izvēlēties produkta tipam atbilstošu ražošanas veidu, koksnes sugas, izejmateriālu parametrus, konstrukciju tipus, apstrādes un apdares tehnoloģijas. Izmantojot koksnes īpašās siltumtehniskās, ekoloģiskās un estētiskās vērtības, prast iekļaut koksni produktu uzbūvē, lai uzlabotu to lietošanas kvalitāti un konkurētspēju tirgū. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj novērtēt koku dažādu nozaru un profesiju darba rīku uzbūvē. - Vērtē studenta prasmi izprast un komponēt ražošanai un kalpošanai ērtu, ražīgu un ilgizturīgu produktu. Prot izmantot koku praktiskas un estētiskas dabas aksesuāros - Vērtē studenta prasmes attīstīt produktu praktiskai un estētiskai funkcijai. Prot izmantot koku mēbeļu un mājokļa elementu veidošanā. - Vērtē studenta izpratni par veselību, lietošanas ērtību un skaistumu. Spēj vērtēt koka pielietojumu sociālo un tehnisko objektu būvniecībā. - Vērtē studenta izpratni par objektu drošību, ērtumu un prestižu. Spēj novērtēt koka pielietojumu ūdens, zemes un gaisa transporta līdzekļos. - Vērtē studenta izpratni par drošību, ērtumu, enerģijas patēriņu, stilu, dizainu un izmaksām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs - 50%
Ieskaite - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Materiālu mācībā, vizuālās mākslas kompozīcijā, fizikā, konstruēšanā, tehnoloģijās, cenu politikas veidošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|