BM0565 Produktu iepakojums

Kods BM0565
Nosaukums Produktu iepakojums
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Materiālzinātnes
Struktūrvienība Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Mācībspēks Arvīds Endziņš, Jānis Kaņeps, Vitālijs Kondraščuks
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa laikā studentiem tiek sniegts ieskats preču iepakojuma vēsturē un attīstības tendencēs mūsdienās. Tiek izskatītas iepakojuma funkcijas, materiāli un veidi. .
Papildus tam, studenti apgūst praktiskas un teorētiskas zināšanas iepakojuma dizaina izstrādē, konstruēšanā, grafiskā noformējuma un marķējuma risinājumos..
Studiju kursā tiek apskatītas arī galvenās izgatavošanas un apdrukas tehnoloģijas, kā arī izmantotā iepakojuma apsaimniekošana un ar to saistītie normatīvi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Iepakojuma jēdzieni un definīcijas. 2 0 0 0
Iepakojuma vēsture. 4 2 0 0
Iepakojums un ar to saistītā likumdošana. 4 2 0 0
Iepakojuma klasifikācija pēc materiāla un funkcijām. 4 2 0 0
Metāls kā iepakojumu materiāls un metāla iepakojumu veidi. 2 2 0 0
Koks kā iepakojumu materiāls un koka iepakojumu veidi. 2 2 0 0
Plastmasas kā iepakojumu materiāli un plastmasu iepakojumu veidi. 2 2 0 0
Papīrs un kartons kā iepakojumu materiāli un to iepakojumu veidi. 4 2 0 0
Kompozītmateriāli, to pielietojums un izgatavošanas tehnoloģijas. 2 2 0 0
Korķu materiāli kā iepakojuma materiāli un korķu iepakojuma veidi. 2 2 0 0
Tekstilmateriāli kā iepakojumu materiāli un tekstilmateriālu iepakojumu veidi. 2 2 0 0
Iepakošanas palīglīdzekļi – amortizācijas, noslēgšanas u.c. elementi. Etiķešu materiāli un veidi. 4 2 0 0
Tirdzniecības stendi, to veidi, uzbūve. 2 2 0 0
Iepakojumu konstruēšanas, rūpnieciskas ražošanas un iepakošanas tehnoloģiju principi. 6 2 0 0
Produkta iepakojuma dizaina izstrāde. Funkciju analīze. 6 8 0 0
Produkta iepakojuma maketu un prototipu izstrāde. 4 8 0 0
Produkta specifikai un tā dizainam atbilstošu iepakojuma materiālu izvēle un tā izgatavošanas tehnoloģijas. 4 4 0 0
Iepakojuma grafiskā dizaina izstrāde. Iepakojuma informatīvās funkcijas elementi – marķējumi, kodi un preču zīmes. 4 8 0 0
Ieskats poligrāfijas tehnoloģiskajos procesos. 4 2 0 0
Iepakojuma konstrukcijas izstrāde. 4 8 0 0
Iepakojuma maketu un prototipu testēšana, to analizēšana un uzlabošana. 4 8 0 0
Iepakojuma ražošanas efektivitāte, ilgtspējas principu lietojums, izmantotā iepakojuma apsaimniekošana. 4 4 0 0
Studiju kursa sasniegto rezultātu prezentācija, analīze, secinājumi, pašvērtējums. 2 2 0 0
Eksāmens. 2 2 0 0
Kopā: 80 80 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir studentiem nodrošināt prasmes iepakojuma dizaina izstrādē, konstruēšanā, grafiskā noformējuma izstrādē un atbilstošu materiālu izvēlē. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Ar praktisku uzdevumu palīdzību, attīstīt studentu prasmes izstrādāt iepakojuma dizaina risinājumus, secīgi veicot dizaina izstrādes posmus. 2. Sniegt informāciju iepakošanas procesa organizācijā, likumdošanā, iepakošanas materiālos, iepakojumu konstrukcijās un noformēšanā, kas ļautu objektīvi novērtēt eksistējošu iepakojumu kvalitāti un patstāvīgi izpildīt projektus, šajā jomā. 3. Izkopt prasmi izvēlēties produkta specifikai un tā dizainam atbilstošus iepakojuma materiālus un tā izgatavošanas tehnoloģijas. 4. Attīstīt prezentēšanas prasmes un spēju pamatot savus iepakojuma dizaina risinājumus, atspoguļot tos vizuāli un telpiski.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina izplatītākos iepakošanas materiālus, spēj raksturot to īpašības un no tiem ražoto iepakojumu veidus. - Pārbaudes veids: izpētes darba prezentācija. Kritēriji: spēj analizēt iepakošanas materiālus, diskusijā pamato savu viedokli.
Pārzina un izprot galvenās iepakojuma marķējumu prasības un informatīvos elementus dažādām produktu grupām. - Pārbaudes veids: izpētes darba prezentācija. Kritēriji: spēj raksturot iepakojuma galvenos marķējumus un informatīvos elementus.
Pārzina un izprot iepakojumu klasifikāciju un funkcijas. - Pārbaudes veids: izpētes darba prezentācija. Kritēriji: spēj raksturot iepakojumu klasifikāciju un analizēt to funkcijas.
Spēj izveidot iepakojuma dizaina koncepciju un tā grafisko noformējumu. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, izpētes darba prezentācija, noslēguma praktiskais darbs, eksāmens. Kritēriji: spēj izstrādāt konceptuālus iepakojuma dizaina risinājumus un tā grafisko noformējumu.
Spēj izstrādāt iepakojuma konstrukciju un prototipu, pamatot izvēlētos materiālus un pielietojamās tehnoloģijas. - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, noslēguma praktiskā darba prezentācija, eksāmens. Kritēriji: spēj izstrādāt iepakojuma dizaina konstrukciju risinājumus, ar prototipu palīdzību veikt idejas pārbaudi, analizēt un argumentēti pamatot izvēlētos materiālus un tenholoģijas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi, izpētes darbi - 30%
Noslēguma praktiskais darbs - 40%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Zināšanas vispārējās vidējās izglītības līmenī, Dizaina datorgrafikas pamati.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 60.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]