Kods | BM0562 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zīmēšana (speckurss industriālajā dizainā) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Bože-Irbe, Evija Krīgere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Praktiski darbojoties students apgūst ģeometrisku un sadzīves priekšmetu zīmējumu konstrukcijas veidošanu, zīmējumu attēlojot perspektīvā un apjomā. Studenti iemācās parādīt arī priekšmetu materiāla īpatnības, zīmējot un attēlojot ēnas. Nodarbībās notiek regulāra praktiska zīmēšana, izmantojot dažādas zīmēšanas tehnikas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt pamata kompetences sadzīves tehnikas un citu tehnisku priekšmetu attēlošanā un jaunveidē ar zīmēšanas palīdzību. Studiju kursa uzdevums ir attīstīt prasmes priekšmeta attēla konstrukcijas veidošanā; kompozicionālā tehnisku priekšmetu grupēšanā; tehnisku priekšmetu attēlošanā perspektīvā, radot telpisku iespaidu ar ēnojuma palīdzību; dažādu priekšmetu materiālu faktūru (raupjums, caurspīdīgums) attēlošanā; priekšmeta komponēšanā nosacītā telpiskā vidē; veidot pamatbāzi jaunrades darbu veidošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj vizuāli pareizi attēlot dažādas formas sadzīves dizaina priekšmetus, papildinot tos ar ēnojumu, kas vizuāli izceļ priekšmeta apjomu. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi, eksāmens I.
Kritēriji: spēj attēlot priekšmetu formu un apjomu, to proporcijas attiecībā pret vidi un citiem priekšmetiem. Prot parādīt materiāla vizuālās īpašības. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi, eksāmens I. Kritēriji: spēj zīmējumā attēlot nolasāmas materiāla vizuālās īpašības (caurspīdīgums, materiālu veidi u.tml.) Prot veikt priekšmetu dizaina jaunradi, to attēlot vizuāli. - Pārbaudes veidi: praktiskie patstāvīgie darbi, eksāmens II. Kritēriji: spēj kritiski izvērtēt uzstādījuma kompozīciju un to analizēt; veidot jaunas formas un to konstrukcijas, parādīt apjomu ar ēnošanas palīdzību. Spēj patstāvīgi izvēlēties un izstrādāt priekšmetu kompozīciju dažādās zīmēšanas tehnikās un veidos. - Pārbaudes veidi: : praktiskie patstāvīgie darbi, eksāmens II. Kritēriji: spēj izvēlēties un izstrādāt dizaina priekšmetu kompozīciju parādot apgūtās zināšanas un prasmes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pirmā daļa: - 100%
Praktiskie patstāvīgie darbi - 50% Eksāmens - noslēguma patstāvīgais darbs, darbu skate - 50% Otrā daļa: - 100% Praktiskie patstāvīgie darbi - 50% Eksāmens - noslēguma patstāvīgais darbs, darbu skate - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vizuālā māksla vispārējās izglītības līmenī un sagatavošanas kursi zīmēšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|