Kods | IV0437 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvalitātes pilnveides metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Straujuma, Jānis Mazais, Jolanta Janauska, Inga Lapiņa, Baiba Drēgere-Vaivode | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā ietverti jautājumi par ražošanas un biznesa procesu pilnveidi organizācijā, procesa izpratni un monitoringu, nepārtrauktu procesu pilnveidi, aplūkotas dažādas procesu vadībā iesaistīto pušu lomas. Vienlaicīgi ar teorētiskajām zināšanām studenti apgūs izmantojamo tehnoloģiju analīzes un praktiskas lietošanas metodes, iegūs izpratni par vairāku metožu lietošanas mērķi un efektivitāti: LEAN, SIPOC, Six-sigma u.c. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par kvalitātes pilnveides metožu lietošanu, attīstīt spēju izprast un pamatot procesu organizācijas, pilnveides, un monitoringa pamatprincipus un ierobežojumus, raksturot procesu pārziņa (pārvaldītāja), procesu vadītāja (menedžera) un kompetenču nodrošinātāja lomas, patstāvīgi veikt klientu, piegādātāju un saņēmēju vajadzību un ieguldījumu analīzi, resursu un rīcību izpēti, kā arī iepazīties ar procesu uzlabošanas un pilnveides iespējām izvēlētajā nozarē, izmantojot 6 Sigma (DMAIC), Lean u.c. mūsdienīgus procesu pilnveides scenārijus un metodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti spēj patstāvīgi veikt klientu, piegādātāju un uzņēmuma iekšējo klientu vajadzību un ieguldījumu analīzi, resursu un rīcību izpēti un novērtējumu uzņēmumā vai organizācijā izvēlētajā nozarē un izstrādāt atbilstošu procesu vadības modeli. - Patstāvīgie darbi (1.-2.) Studenti spēj sasaistīt biznesa procesus ar dažādām uzņēmumu un biznesa infrastruktūrām un veikt izvēlētajai infrastruktūrai atbilstošu procesu analīzi. Spēj izstrādāt biznesa procesa vadības modeli un noteikt efektīvos atbalsta un vadības procesus. - 1)Patstāvīgie darbi (3.-5.) 2)Patstāvīgais darbs (6) Studenti pārzina un prot lietot procesu vadības un kvalitātes pilnveides metodes un instrumentus Lean, Kaizen, 6 Sigma, TOC u.c. metodes, lai īstenotu efektīvu uzņēmuma darbības stratēģiju. - Patstāvīgie darbi (1.-6.) Studenti spēj pielietot dažādas procesu standartizācijas metodes, kas nodrošinātu procesa uzlabojumu pastāvību un ilgtspēju. - Grupu projekts, rezultātu prezentācija un dalība diskusijās Studenti pārzina un spēj raksturot vadības, atbalsta un pamatdarbības procesus, to specifiku, atšķirības un vadības metodes, prot izmantot iegūtās zināšanas lēmumu pieņemšanā un dažādu efektivitātes un optimizācijas risinājumu izstrādē tipiskās biznesa vides problēmsituācijās. - Eksāmena darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi: klienta vajadzību noteikšana un analīze, nosakot kvalitātei kritiskos rādītājus (1), ieinteresēto grupu analīze, izmantojot SIPOC (2) - 20%
Patstāvīgie darbi: vērtību plūsmas kartes izveide (3), procesa datu apkopošanas plāna izveide un īstenošana (4), vērtību plūsmas kartes analīze un procesa veiktspējas analīze (5) - 30% Patstāvīgais darbs: procesu analīzes instrumentu lietošana (Pareto, Zivs asaka, 5 kāpēc? u.c.), procesu uzlabojumu ideju prioritizācija un ieviešanas plāna izveide (6) - 10% Grupu projekts: procesu standartizācijas metožu pielietojums - 15% Patstāvīgais darbs: procesu analīzes instrumentu lietošana (Pareto, Zivs asaka, 5 kāpēc? u.c.), procesu uzlabojumu ideju prioritizācija un ieviešanas plāna izveide (6) - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas par organizācijas procesiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|