Kods | IV0434 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvalitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gaļina Robertsone, Inga Lapiņa, Jānis Pildavs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver kvalitātes sistēmu un tehnoloģiju, kā arī kvalitātes vadības pamatprincipu teorētiskos un praktiskos aspektus. Studenti iegūst zināšanas un izpratni par kvalitātes jēdzienu, kvalitātes vadības filozofiju un tās attīstību, kvalitātes līmeņiem un to novērtēšanu, kvalitātes standartiem un atbilstības novērtēšanu. Studenti iegūst kompetenci analizēt organizācijas procesu, produktu un pakalpojumu kvalitātes raksturotājus, piedalīties organizācijas pašnovērtēšanas procesā, atbilstības novērtēšanas un nepilnību novēršanas pasākumos, kā arī prasmi noteikt ar kvalitātes zudumu saistītās izmaksas un riskus, izvēlēties kvalitātes pilnveides metodes un instrumentus dažādās organizācijās. Studiju kursa laikā tiek attīstītas argumentēšanas un prezentēšanas prasmes, prasmes strādāt grupās un individuāli, papildinātas profesionālās terminoloģijas zināšanas, kā arī veicināta analītiskās un kritiskās domāšanas attīstība. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par kvalitātes būtību, kvalitātes sistēmu un procesu pieeju, kvalitātes vadības pamatprincipiem, modeļiem, metodēm un tehnoloģijām, lai veidotu un attīstītu kompetenci organizācijas efektīvas un produktīvas darbības nodrošināšanai. Studiju kursa uzdevumi ir: - veidot izpratni par kvalitātes vadības pamatprincipiem, modeļiem, sistēmām, pieejām un metodēm; - veidot praktiskās iemaņas darbam ar kvalitātes sistēmas elementiem, kvalitātes vērtēšanas un analīzes metodēm; - attīstīt prasmi analizēt un novērtēt organizācijas procesu, produktu un pakalpojumu kvalitāti un ar kvalitātes zudumu saistītās izmaksas un riskus; - veidot izpratni par kvalitātes līmeņiem un raksturotājiem, atbilstības novērtēšanu un standartizāciju; - veidot izpratni par kvalitātes pilnveides metodēm un to izmantošanu dažādās organizācijās, tai skaitā ražošanas un pakalpojumu uzņēmumos, nevalstiskās organizācijās un valsts pārvaldes institūcijās; - attīstīt analītiskās un kritiskās domāšanas, problēmu risināšanas, argumentēšanas, informācijas apstrādes prasmes; - attīstīt grupu un individuālā darba prasmi, kā arī komunikācijas prasmi un profesionālo terminoloģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot kvalitātes jēdzienu, raksturotājus un ietekmējošos faktorus. Spēj veikt mērījumus, lietot profesionālo terminoloģiju, pamatot savu viedokli, strādāt grupā un individuāli. - 1) Grupu projekts (1.).
2) Eseja.
3) Eksāmena darbs (kursa 1.daļas noslēgumā). Spēj raksturot kvalitātes ietekmi uz uzņēmuma darbību, izprot procesus, organizācijas un klientu/iesaistīto pušu attiecības, strādāt ar dažādiem informācijas avotiem, atlasīt un apkopot informāciju. - 1) Grupu projekts (2.). 2) Patstāvīgais darbs (1.). 3) Eksāmena darbs (kursa 1.daļas noslēgumā). Spēj definēt kvalitātes mērķus un organizēt mērķu komunikācijas plūsmu organizācijā. Spēj noteikt un izvērtēt organizācijas procesus un to mijiedarbību, lietot kvalitātes analīzes un vadības metodes un instrumentus atbilstoši organizācijas vajadzībām, apstrādāt un interpretēt datus. - 1) Grupu projekts (3.). 2) Patstāvīgais darbs (2.). 3) Noslēguma eksāmens. Spēj izveidot un secīgi ieviest vienkāršu organizācijas kvalitātes vadības sistēmu (KVS). Spēj plānot nepieciešamos resursus sistēmu, procesu un produktu kvalitātes nodrošināšanai un risku mazināšanai. - 1) Patstāvīgais darbs (3.). 2) Grupu projekts (4.). 3) Noslēguma eksāmens. Spēj piedalīties organizācijas pašnovērtēšanas procesā, identificēt ar kvalitātes zudumu saistītos riskus un zudumus, sagatavot priekšlikumus nepilnību novēršanas pasākumiem. - 1) Grupu projekts (5.). 2) Noslēguma eksāmens. Spēj veikt kvalitātes vadības sistēmas analīzi un risku novērtējumu un piedāvāt risinājumus vienkāršās problēmsituācijās, demonstrē problēmu risināšanas prasmi. - 1) Patstāvīgais darbs (4.). 2) Grupu projekts (6.). 3) Noslēguma eksāmens. Spēj noteikt piemērojamos standartus un ievērot normatīvo aktu prasības. Spēj veikt neliela apjoma pētījumus kvalitātes vadības jomā, analizēt un interpretēt rezultātus. - 1) Patstāvīgais pētījums, tā prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eseja par kvalitāti ietekmējošajiem faktoriem un raksturotājiem - 10%
Grupu projekti (Nr.1, 2) un patstāvīgais darbs (Nr.1) par kvalitāti ietekmējošiem faktoriem un klientu apmierinātību - 10% Eksāmena darbs (1.daļas noslēgumā) - 15% Patstāvīgais darbs (Nr.2) par ar kvalitātes zudumu saistītām izmaksām - 10% Patstāvīgie darbi par organizācijas KVS ieviešanu, kvalitātes un risku analīzes metožu un instrumentu izmantošanu (Nr.3, 4) - 10% Grupu projekti (Nr.3, 4, 5, 6) par kvalitātes mērķu izpratni organizācijas kontekstā, organizācijas pašnovērtēšanas procesu, ar kvalitāti saistīto risku identificēšanu, normatīvo aktu prasību ievērošanu un problēmu risināšanas metožu izvēli - 20% Patstāvīgais pētījums izvēlētajā kvalitātes vadības jomā un tā prezentācija - 10% Noslēguma eksāmens - 15% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|