Kods | DE0506 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātika (speckurss) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oksana Pavļenko, Andrejs Matvejevs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar varbūtību teorijas un matemātiskās statistikas pamatjēdzieniem un visbiežāk lietojamām statistiskajām metodēm, kas var būt pielietotas datu apstrādei un analīzei, klasisko regresijas modeļu izvēlei, novērtēšanai un pielietošanai prognozēšanā.. Tiek apskatīti notikumu varbūtību aprēķināšanas paņēmieni, gadījuma lielumu veidi, to raksturlielumi, svarīgākie sadalījumi un to pielietojumi.. Studenti iemācās novērtēt statistiskos rādītājus un interpretēt rezultātus. Tiek parādīti ticamības intervālu konstruēšanas un hipotēžu pārbaudes pamatprincipi; pazīmju sakarības ciešuma novērtēšana; viena un daudzu faktoru lineārās regresijas konstruēšana ar mazāko kvadrātu metodi, faktoru izvēle un modeļa pielietošana rezultatīvās pazīmes punkta un intervāla prognozēšanai.. Studiju kursā izmantotie piemēri ilustrē aplūkoto metožu pielietošanu novēroto datu analīzei, produktu, pakalpojumu un procesu kvalitātes novērtēšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt profesijā nepieciešamas teorētiskās un praktiskās datu analīzes prasmes un studentu loģisko domāšanu, lai sagatavotu studentus turpmāku sarežģītāku uzdevumu risināšanai par kvalitāti ietekmējošiem rādītājiem un faktoriem. Studiju kursa uzdevums ir sniegt zināšanas par varbūtību nozīmi un lietošanu, palīdzēt studentiem apgūt statistiskās metodes, iemācīt apstrādāt un izvērtēt iegūstamu informāciju, lietojot MS EXCEL statistiskās funkcijas un rīkus, pārbaudīt hipotēzes par novērtējamiem procesiem un iegūt noderīgus secinājumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj rēķināt notikumu varbūtības, lietojot vienkāršas varbūtības formulas, notikumu un varbūtību īpašības, pilnās varbūtības un Beijesa formulu, Bernulli shēmu. - Uzdevumi starpeksāmenā. Spēj izmantot diskrētus gadījuma lielumus, konstruēt sadalījuma likumu, rēķināt raksturotājus un saprast to būtību. Spēj risināt uzdevumus ar nepārtrauktiem gadījuma lielumiem, rēķināt to raksturotājus; izmantot normālo, vienmērīgo un eksponenciālo sadalījuma likumu. - Uzdevumi starpeksāmenā. Spēj rēķināt izlases vidējos lielumus, izkliedes rādītājus, attēlot sadalījumu grafiski, konstruēt vidējā un dispersijas tic.intervālus, pārbaudīt hipotēzes par vidējo vērtību, dispersiju un pazīmes īpatsvaru (arī ar MS EXCEL) - Uzdevumi pārbaudes darbā (ar MS EXCEL) un gala eksāmenā. Spēj pārbaudīt hipotēzes par empīriskā sadalījuma atbilstību teorētiskajam ar Pīrsona kritēriju (ar MS EXCEL). - Uzdevumi pārbaudes darbā (ar MS EXCEL). Spēj veikt viena faktora un divu faktoru dispersiju analīzi (ar MS EXCEL). - Uzdevumi pārbaudes darbā (ar MS EXCEL). Spēj konstruēt lineārās regresijas modeli, novērtēt parametrus, sakarības ciešumu, konstruēt prognozi, parametru ticamības intervālus, pārbaudīt hipotēzes par regresijas parametriem,sakarības ciešumu. - Uzdevumi pārbaudes darbā (ar MS EXCEL) un gala eksāmenā. Spēj risināt regresijas uzdevumus (izvēlēties modeli, lineāro, nelineāro, daudzfaktoru, novērtēt parametrus, pārbaudīt hipotēzes) ar MS EXCEL palīdzību. - Uzdevumi pārbaudes darbā (ar MS EXCEL) un gala eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starpeksāmens - 40%
Pārbaudes darbs datorklasē - 20% Gala eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Jāprot integrēt pamatfunkcijas un lietot vienkāršākus integrēšanas paņēmienus (parciālā integrēšana, substitūciju metode). Jāprot atvasināt viena argumenta funkcijas. Darbs ar MS EXCEL. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|