Kods | IV0430 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ergonomika un darba psiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Civilā drošība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Ieviņš, Ineta Tērauda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz izpratni par ergonomikas mērķiem, uzdevumiem un darbības virzieniem. Studiju kursa ietvaros izklāstīta sistēmiskā pieeja sistēmas "cilvēks-mašīna-vide" ergonomiskajā novērtējumā un sistēmas optimizācijas iespējas. Analizēti darba vietas organizācijas ergonomiskie principi un racionālas cilvēka darba reorganizācijas sistēmā "cilvēks-mašīna-vide" ergonomiskie principi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt izpratni par cilvēka darba optimizācijas lēmumu pieņemšanas procesu un izveidot prasmi patstāvīgi pieņemt pamatotus lēmumus, kas sekmētu cilvēku darbaspēju uzturēšanu un attīstīšanu. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt izpratni par cilvēka profesionālās darbības likumsakarībām un ietekmējošiem faktoriem; - sniegt zināšanas par darba vides iedarbību uz strādājošā cilvēka darbaspējām un veselības stāvokli, cilvēka organisma funkcionālā stāvokļa saistību ar slodzi, darba vietas organizācijas ergonomikas principu ievērošanu; - attīstīt prasmi noteikt un ievērot racionālu darba un atpūtas režīmu un veikt preventīvus pasākumus, lai novērstu profesionālo stresu un izdegšanas sindromu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot cilvēka darbības likumsakarības un to ietekmējošos faktorus. - Situāciju analīze, mācību uzdevumu risināšana. Izprot darba vides iedarbību uz strādājošā cilvēka darbaspējām un veselības stāvokli. - Situāciju analīze, mācību uzdevumu risināšana. Spēj izmantot ergonomikas zināšanas darba vides, darba vietas, darba slodzes novērtēšanā - reālas sistēmas "cilvēks-mašīna-vide" analīze un novērtēšana. - Grupu darba atskaite. Spēj izvēlēties sistēmas "cilvēks-mašīna-vide" optimizācijas paņēmienus - reālas sistēmas "cilvēks-mašīna-vide" optimizācijas pasākumu izvēle. - Grupu darba atskaite. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Situāciju analīze – cilvēka darbības likumsakarības un ietekmējošie faktori. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 10%
Situāciju analīze, mācību uzdevumu risināšana – darba psihoemocionālo un ergonomisko faktoru iedarbības izvērtēšana uz strādājošā cilvēka darbspējām un veselības stāvokli. Rezultātu prezentācija - 10% Grupu darbs – darba vietu, ergonomisko darba vides riska faktoru, darba slodzes novērtēšana. Rezultātu prezentācija, grupu darba atskaite - 20% Grupu darbs – sistēmas “cilvēks-mašīna-vide” analīze, pielietošana un novērtēšana. Rezultātu prezentācija, grupu darba atskaite - 20% Eksāmena darbs – klases eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu priekšmeti: ķīmija, fizika, bioloģija vidusskolas līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|