Kods | JA0133 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sergejs Gaidukovs, Gerda Gaidukova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studējošais iegūst pamata zināšanas par ķīmijas pētīšanas objektiem, t.i., metāliem, polimēriem, keramiku, ūdens sistēmām, strāvas avotiem, koloīdu sistēmām, u.c. Studiju kurss rada pamata izpratni par vides ilgtspējas jautājumiem, toksikoloģiju, materiālu struktūru, īpašībām, elektroķīmiskajām parādībām strāvas avotos, korozijas procesu norisi, u.c. Studiju kurss ir izstrādāts atbilstoši STCW kodeksa A-III/1., A-III/6. standarta un IMO 7.04, 7.08 paraugkursa prasībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt pamatzināšanas par ķīmiju, iemācīt saprast ķīmisko procesu un parādību svarīgumu dabā un jūrniecībā. Studiju kursa uzdevumi veidot kompetenci ķīmijā un attīstīt iemaņas: - klasificēt ķīmijas objektus atkarībā no dabas, agregātstāvokļa, mijiedarbības intensitātes un pagatavošanas veida un tehnoloģijas; - saprast īpašību specifiku materiālu ķīmijas objektiem, kuri raksturojas ar amorfo un kristālisko struktūru, reaktivitāti, heterogenitāti, milzīgu īpatnējo virsmu; - izprast to savstarpējās mijiedarbības un arī struktūras ietekmi uz ķīmisko procesu norisi un makroskopiskajām materiāla īpašībām; - klasificēt un noteikt notiekošos procesus materiālu sistēmās ūdens vidēs, iedarbībās un agresīvos stāvokļos, saistīt ķīmijas objektu struktūru ar īpašībām; - izprast vides ilgtspējas jautājumus un toksisko vielu ietekmi un cilvēku un vidi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Izprot ķīmijas pētīšanas objektu klasifikāciju un pamatjēdzienus. - Pārbaudes forma: kontroldarbs.
Kritēriji: students spēj aprakstīt materiālus un ķīmiskos objektus. Prasmes. 1) Spēj patstāvīgi izpētīt un raksturot materiālu struktūru un īpašības. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevumi. Kritēriji: students prot aprakstīt materiālu iegūšanas un pētīšanas metodes. Students prot analizēt ķīmiskos objektus. 2) Spēj identificēt korozijas procesus ar vienkāršo un instrumentālo metožu palīdzību. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevums. Kritēriji: students prot aprakstīt korozijas aizsardzības metodes. Students prot analizēt korozijas veidus un aizsardzības tehnoloģijas Kompetences. Spēj patstāvīgi demonstrēt zināšanas un izpratni par: 1) vides ilgtspējas jautājumiem; 2) par degvielām un citiem produktiem; 3) par ūdens šķīdumiem, ūdens izmantošanu tvaika katlos un dīzeļu dzesēšanas sistēmās, šo ūdeņu analīzes metodēm; 4) par konstrukciju metāliem, to sakausējumiem un to reakcijām ar saliktām vielām. 5) par termodinamiskiem un elektroķīmiskiem procesiem, kas ir pamatā metālu korozijas procesam un ķīmiskajiem strāvas avotiem. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevums, ieskaites darbs. Kritēriji: patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt procesus un pamatot savus viedokli |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Kontroldarbi - 20% Uzdevumu prezentācijas - 10% Ieskaites darbs - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgā ķīmija un fizika skolas programmas līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|