Kods | IV0400 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Gorbunova, Ilze Judrupa, Normunds Balabka, Valentīna Strautmane, Indra Ruperte, Gina Mata | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomikas ietvaros risināmās pamatproblēmas. Pieprasījuma un piedāvājuma mehānisms. Uzņēmējdarbība, tās organizēšanas pamatprincipi. Preču ražošanas organizēšanas pamatprincipi. Ražošanas resursi un faktori uzņēmējdarbībā. Cena un tās veidošanas metodes. Uzņēmējdarbības kreditēšana. Investīcijas uzņēmējdarbībā. Ekonomiskās sistēmas, tās raksturojošie rādītāji. Tirgus tipi. Ekonomikas attīstības cikliskums, to ietekme uz uzņēmumu saimniecisko darbību. Valsts monetārā un fiskālā politika. Iekšzemes un nacionālais kopprodukts. Inflācija, inflācijas veidi ekonomikā. Valsts, uzņēmumu un ģimenes budžets, - budžeta sastādīšanas pamatprincipi. Starptautiskās ekonomiskās attiecības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Apgūt prasmes un veidot izpratni par ekonomiku. Uzdevumi: 1. Veicināt studentu prasmi patstāvīgi orientēties ekonomiskajos procesos, analizēt tos, apkopot rezultātus un izdarīt secinājumus. 2. Veidot prasmi patstāvīgi analizēt konkrētus problēmjautājumus ekonomikā un sagatavot prezentācijas materiālus. 3. Iepazīstināt studentus ar ekonomikā izmantojamām aprēķinu metodēm un to pielietojamības iespējām praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj patstāvīgi analizēt mikro un makro ekonomiskos procesus. Spēj patstāvīgi atlasīt, apstrādāt un analizēt informāciju, kas iegūta un ir nepieciešama sociālo procesu izpētē. Spēj analizēt ekonomisko procesu raksturojošos rādītājus atbilstoši sākotnēji izvirzītajam mērķim un praktiskai sit - Semestra laikā tiek izpildīti viens kontroldarbs, divi robežpārbaudījumi. Papildus tam, tiek izpildīti astoņi praktiskie darbi. Rezultāti tiek vērtēti izmantojot desmit ballu sistēmu. Noslēgumā tiek kārtots rakstisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 45%
Kontroldarbi - 35% Eksāmens (ar nosacījumu, ka saņemts pozitīvs vērtējums) - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mācību priekšmets balstās uz vispārējām zināšanām, kas iegūtas vidējā mācību iestādē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|