Kods | DE0481 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bioloģiskie roboti (studiju projekts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pēteris Apse-Apsītis, Armands Šenfelds | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros students attīsta prasmes definēt un replicēt bioloģisko objektu kustības uz zemes, gaisā un ūdenī. Rada savu izpratni par rāpojošo, soļojošo, peldošo un lidojošo robotu sistēmiskām un uzbūves tehniskajām atšķirībām.. Students attīsta prasmes analītiski definēt bioloģiski inspirēto robotu mezglu uzbūvi, modelēt un realizēt robotu darbības principus un pielietojumu, definēt energoefektīvus sistēmas enerģijas avotus un tās kopējo energoefektivitāti. Pēc studiju kursa pabeigšanas students saprot un prot definēt robota iespējas, spēj pielietot virtuālas realitātes elementu izstrādes rīkus, piem., kustību simulācijas uzdevumu izveidei, kā arī spēj apgūtās analītiskās un teorētiskās prasmes realizēt neliela prototipa izstrādē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes definēt, aprēķināt, izstrādāt un izveidot nelielu bioloģisku sistēmu replicējošu robotu. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt ar prasību definēšanu bioloģisku sistēmu replicējošu robota izstrādei. 2. Attīstīt inženiera prasmes izstrādāt un izveidot atbilstošu iekārtu, tās piedziņas un vadības mezglus, izmantojot sensorus vai sensoru sistēmas, elektromehāniskos izpildmehānismus un mikrokontrolleru vadības sistēmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast iespējas replicēt bioloģiskos objektus kā potenciālu bioloģisko robotu. - Bioloģisko objektu raksturojums referāta veidā. Spēj izvēlēties pareizo tehnisko risinājumu noteikta uzdevuma bioloģiskā robota realizācijai. - Projekta aprēķinu daļa. Izprot vienkārša bioloģiskā robota (kustība uz gaismu vai siltumu, šķēršļu apiešana, sekošana līnijai) funkcionalitāti. - Projekta aprēķinu daļa. Spēj izstrādāt elektrisko shēmu. - Projekta aprēķinu daļa. Prot aprēķināt nepieciešamos parametrus. - Projekta aprēķinu daļa. Spēj eksperimentāli realizēt vienkāršu bioloģisko robotu, spēj iegūt un atspoguļot rezultātus. - Projekta eksperimentālā daļa. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzrakstīts referāts - 10%
Izstrādāta bioloģiskā robota dokumentācija (projekta aprēķinu daļa) - 40% Praktiska bioloģiskā robota realizācija (projekta eksperimentālā daļa) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elektrotehnika, elektronika, sensori, elektriskie izpildmehānismi, mikrokontrolleri. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|