Kods | DE0478 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslīgais intelekts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Grundspeņķis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mākslīgais intelekts attīstās ar mērķi izstrādāt datorsistēmas, kas darbojas vai domā līdzīgi kā cilvēki, kā arī darbojas vai domā saprātīgi. Šajā studiju kursā studenti apgūst moderno pieeju mākslīgā intelekta sistēmām – intelektuālu aģentu izstrādi. Studiju kursa ietvaros tiek apskatīti tādi jautājumi kā intelektuālu aģentu īpašības, vides, arhitektūras un programmas, loģikā sakņoti intelektuālie aģenti, plānošana, nedrošu zināšanu apstrādes metodes, lietderības teorijas pamati, vienkāršus un secīgus lēmumus pieņemošu aģentu izstrāde, induktīvā apmācība, lēmumu koku apmācība, apmācība neironu tīklos, kā arī stimulētas apmācības principi. Izstrādājot studiju darbu, studentiem ir jāpielieto teorētiskās zināšanas aģentos sakņotu intelektuālu sistēmu izstrādē un to darbības analīzē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas intelektuālos aģentos sakņotu datorsistēmu izstrādē. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) iepazīstināt ar intelektuālu aģentu paradigmu, aģentu īpašībām, arhitektūrām, uzbūvi un uzvedību; 2) attīstīt prasmes lietot zināšanu atspoguļošanas shēmas un zināšanu apstrādes metodes; 3) sniegt zināšanas par lēmumu pieņemšanas un plānošanas aģentu modelēšanas metodēm; 4) attīstīt prasmes lietot mašīnmācīšanās algoritmus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot intelektuālu aģentu īpašības, arhitektūras, vides un uzvedību. - Pirmais laboratorijas darbs vai atbilstošais individuālais uzdevums. Eksāmens. Zina loģisko aģentu uzbūvi, zināšanu atspoguļošanas un spriešanas procedūras tajos. - Eksāmens. Prot lietot dažādus pārmeklēšanas algoritmus. - Otrais laboratorijas darbs vai atbilstošais individuālais uzdevums. Izprot plānošanas aģentu uzbūvi un plānošanas problēmu atspoguļošanu, lietojot formālās valodas. - Trešais laboratorijas darbs vai atbilstošais individuālais uzdevums. Pārzina nedrošu zināšanu apstrādes metodes un prot lietot lēmumu pieņemšanas aģentu modelēšanas metodes. - Eksāmens. Prot apmācīt lēmumu kokus un neironu tīklus. - Ceturtais laboratorijas darbs vai atbilstošais individuālais uzdevums. Prot lietot stimulētas apmācības algoritmus. - Piektais laboratorijas darbs vai atbilstošais individuālais uzdevums. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju darbs, ieskaitot laboratorijas darbus - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Stāvokļu telpas pārmeklēšanas pamatstratēģijas un zināšanu atspoguļošanas shēmas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|