IV0399 Cenu veidošanas stratēģija

Kods IV0399
Nosaukums Cenu veidošanas stratēģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Irina Voronova
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Sniedz zināšanas par adekvātam metodēm, kas ļauj izvirzīt un risināt cenu veidošanas problēmas uzņēmējdarbībā. Cenu klasifikācija. Eksporta un importa cenas. Cenu noteikšana atkarībā no līgumu nosacījumiem. Cenu atlaides. Cenu līmeņa ietekmējošo faktoru pētījumi. Cenu veidošanas metodes, to klasifikācija. Cenu veidošanas stratēģiju izmantošanas jomas. Cenu taktika. Cenu izvirzīšanas kārtība..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Kursa priekšmets, objekts un aktualitāte. 3 4 1 4
2. Cenas vispārējie teorētiskie aspekti. 3 4 2 4
3. Cenu līmeņa ietekmējošo faktoru pētījumi. Paņēmieni finanšu analīzes cenošanā. 3 4 3 6
4. Cenu veidošanas metodes. 8 6 1 3
5. Izmaksu cenošanas modeļi. 3 3 3 9
6. Uzņēmēju cenu politika koncepcija un cenas noteikšanas stratēģijas veidi. 2 3 1 5
7. Informācijas vākšana cenu stratēģijas izstradei. 2 4 1 5
8. Cenu veidošanas politika dažādās nozarēs. 2 12 2 20
9. Cenu veidošanas politika finanšu pakalpojumu jomā. 6 8 2 8
Kopā: 32 48 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par cenu veidošanas metodēm, stratēģijām un taktikām atsevišķos uzņēmumos, atšķirīgās situācijās tirgus ekonomikas apstākļos, kā arī iemācīties novērtēt cenu politikas virzienus katra uzņēmuma kopējā darbībā un kopējā pieņemamo lēmumu sistēmā. Uzdevumi: Iemācīt studentus domāt tajās kategorijās, kādās domā uzņēmēji pieņemot lēmumus par cenas lielumu; Attīstīt studējošo prasmes un iemaņas cenas politikas pamatošanā un izvelētas stratēģijas organizācijā; Apgūst pašizmaksas noteikšanu, izmantojot dažādas metodes vispārējo izmaksu sadalīšanas sistēmā; Attīstīt zināšanas, kas palīdzēs studentiem labāk orientēties cenu problēmās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj domāt tajās kategorijās, kādās domā uzņēmēji pieņemot lēmumus par cenas lielumu. - Uzdevumi. Praktiskais darbs.Noslēguma darbs.
Izprot izmaksas modeļus un spēj analizēt finanšu datus cenošanā. - Praktiskie darbi praktiskajās nodarbībās.
Izprot cenu pārvaldības procecu un spēj saskatīt ietekmējošos faktorus cenošanā. - Atrisināt 2 praktiskus uzdevumus. Praktiskais darbs. Ieskaite
Spēj novērtēt izmaiņu sekas, realizējot dažādas cenas stratēģijas. - Atrisināt 2 praktiskus uzdevumus. Praktiskais darbs.
Spēj orientēties cenu problēmās un to risināšanā finanšu tirgū, pērkot un realizējot preces, pakalpojumus Latvijā. - Atrisināt praktisko uzdevumu. Individuālais pētījums. Rezultātu prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība diskusijas un nodarbibās. - 10%
Praktisko darbu rezultāti: kopā 5 praktiskie darbi; teorijas pielietošanā praksē. - 40%
Individuālais pētījums: tiek izstrādats pētījums par "Uzņēmuma cenu veidošanas stratēģija" ( rakstu darbs) un prezentācija. - 30%
Noslēguma darbs: tiek pārbaudītas studentu teoretiskās zināšana atbildot uz jautājyumiem. - 20%
 
Priekšzināšanas Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas mikroekonomikā (IET102) makroekonomika (IET111), finanšu grāmatvedība un finanšu matemātika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 16.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]