Kods | IV0398 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Finanšu analīze un plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Nadežda Koleda, Guna Ciemleja | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šajā priekšmeta tiek aplūkoti jautājumi, kas saistīti ar finanšu analīzi un plānošanu: finanšu analīzes būtība, mērķi, objekti, principi, metodes, kompleksa uzņēmuma finansiālā stāvokļa novērtēšanas metodika, budžetu veidi un to plānošanas metodika u.c.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Finanšu analīze un plānošana ir mācību priekšmets, kas dod priekšstatu par vienu no finanšu vadības metodēm un kura mērķis ir palīdzēt studentiem izprast, kā novērtēt uzņēmuma finansiālo stāvokli un iegūt prasmi patstāvīgi izstrādāt ieteikumus un pieņemt vadības lēmumus finanšu rādītāju uzlabošanai un uzņēmuma finansiālās stabilitātes paaugstināšanai. Mācību priekšmeta uzdevumi ir: izprast finanšu analīzes metodes, iegūt zināšanas un iemaņas aprēķināt finanšu rādītājus, iemācīties sniegt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus finanšu stāvokļa uzlabošanai, iegūt teorētiskās un praktiskās iemaņas budžetu izstrādāšanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izmantot dažādas metodes, lai novērtētu uzņēmuma finansiālo stāvokli - Obligāti izpildīt atbilstošās tēmas uzdevumus, kuri parādīti lekciju materiālā, kas tiek ievietots ORTUS sistēmā. Uzdevumu izpildei izmanto reālo uzņēmumu finanšu pārskatu datus. Pasniedzējs pārbauda un vērtē pēc 10 baļļu sistēmas. Tas ir obligāts nosacījums pielaišanai pie eksāmena. Spēj noteikt neizmantotas rezerves uzņēmuma finansiālā stāvokļa uzlabošanai - Obligāti izpildīt atbilstošās tēmas uzdevumus, kuri parādīti lekciju materiālā, kas tiek ievietots ORTUS sistēmā. Uzdevumu izpildei izmanto reālo uzņēmumu finanšu pārskatu datus. Pasniedzējs pārbauda un vērtē pēc 10 baļļu sistēmas. Tas ir obligāts nosacījums pielaišanai pie eksāmena. Spēj sniegt priekšlikumus uzņēmuma finansiālā stabilitātes uzlabošanai - Obligāti izpildīt atbilstošās tēmas uzdevumus, kuri parādīti lekciju materiālā, kas tiek ievietots ORTUS sistēmā. Uzdevumu izpildei izmanto reālo uzņēmumu finanšu pārskatu datus. Pasniedzējs pārbauda un vērtē pēc 10 baļļu sistēmas. Tas ir obligāts nosacījums pielaišanai pie eksāmena. Spēj plānot uzņēmuma darbības aktivitātes, finanšu pārskatus un prognozēt uzņēmuma finanšu stāvokļi - Obligāti izpildīt atbilstošās tēmas uzdevumus (case study), kuri parādīti lekciju materiālā, kas tiek ievietots ORTUS sistēmā. Pasniedzējs pārbauda un vērtē pēc 10 baļļu sistēmas. Tas ir obligāts nosacījums pielaišanai pie eksāmena. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu vidējais vērtējums (5 uzdevumi) - 40%
Apmeklējums un aktivitāte - 10% Eksamēns - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Uzņēmējdarbības ekonomika, grāmatvedība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|