| Kods | IV0394 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tiesību zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Remigijs Počs, Līga Fjodorova, Linda Bīriņa, Agnese Batenko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija | 
					
				Studiju kursā studējošie apgūst zināšanas par intelektuālā īpašuma pamata jēdzieniem un veidiem, to aizsardzības īpatnībām:  autortiesības, domēni, preču zīmes un patenti. Aptverti jautājumi par intelektuālā īpašuma aizsardzības jautājumiem: datu aizsardzība, firma, komercnoslēpums. Studējošie apgūst arī svarīgākos starptautiskos un nacionālos tiesību avotus, kas regulē intelektuālā īpašuma tiesības un intelektuālā īpašuma reģistrācijas režīmus un iestādes: nacionālais (Patentu valde), ES (Eiropas Savienības Iekšējā tirgus saskaņošanas birojs) un Starptautiskais (Pasaules intelektuālā īpašuma organizācija), kā arī procesuālos līdzekļus intelektuālā īpašuma aizsardzībai.. | 
		|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs | 
				
  | 
		|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Mērķis un uzdevumi, izteikti  kompetencēs un prasmēs  | 
			Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība ir studiju priekšmets, kas dod priekšstatu par intelektuālo īpašumu un kura nolūks ir palīdzēt studentiem izprast intelektuālā īpašuma aizsardzības principus. Uzdevumi: 1) izprast intelektuālā īpašuma veidus un to aizsardzības režīmus; 2) izvēlēties piemērotāko intelektuālā īpašuma aizsardzības mehānismu; 3) iepazīt reģistrētā intelektuālā īpašuma publiski pieejamās datu bāzes; 4) apzināt kompetentās iestādes intelektuālā īpašuma aizsardzības nodrošināšanai; 5) apzināt intelektuālā īpašuma nozīmi un vērtības veidojošos faktorus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Sasniedzamie studiju  rezultāti un to vērtēšana  | 
			
				
					
						Spēj izprast intelektuālā īpašuma jēdzienu un autortiesību aizsardzības principus, kā arī svarīgākos starptautiskos un nacionālos tiesību avotus, kas regulē intelektuālā īpašuma aizsardzību. - Situāciju analīze. Diskusijas. Praktiskie darbi ORTUS un auditorijā. Izprot autortiesību, patentu, dizainparaugu, augu šķirņu un preču zīmes jēdzienu un to aizsardzības principus. - Patstāvīgie darbi. Diskusijas. Eksāmens. Spēj noformēt un analizēt ar intelektuālā īpašuma veida saistīto statistiku. - Praktiskie darbi ORTUS un auditorijā. Eksāmens. Diskusijas. Izprot komercnosaukuma, ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, komercnoslēpuma un negodīgas konkurences aizsardzības principus, spēj zināšanas pielietot intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzībai. - Patstāvīgie darbi. Situāciju analīze. Eksāmens  | 
		|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | 
				 
					
					
						Praktiskie darbi ORTUS, auditorijā - 30% 
					
					
					 
			Patstāvīgie darbi, situācijas analīze, diskusijas - 20% Eksāmens - 50%  | 
		|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums | 
				
  | 
		|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene  | 
				Nepilna laika studijas Klātiene  | 
				Nepilna laika studijas Neklātiene  | 
			
|---|---|---|---|