Kods | DE0451 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Regulēšanas teorijas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anastasija Žiravecka, Nadežda Kuņicina, Ivars Raņķis, Viesturs Bražis, Vladimirs Ņikišins, Genadijs Zaļeskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūtas regulēšanas teorijas metodes un iegūtas parametru aprēķinu iemaņas. Studiju kursa būtība ir saistīta ar tehniskā objekta parametru regulēšanu, atbilstoši noteiktam līmenim, turklāt objektam jāspēj veikt izejas parametra vērtības regulēšanu, atbilstoši vadības signālam. Vairumā gadījumu šie vadības signāli tiek ģenerēti, pamatojoties uz informāciju par objekta pašreizējo parametru vērtībām. Tiek apgūtas vadības process projektēšanas iemaņas pamata automātiskās vadības procesos. Studenti apgūst analogo elektrotehnisko objektu regulēšanas uzdevumu risināšanas iemaņas. Atgriezeniskās saites aprēķinu, sistēmas dekompozīcijas - atdalīšanā posmos, kā arī posmu raksturojumu, to modeļu izveidi un pāreju uz frekvenču raksturojumiem. Studenti veic sistēmas parametru novērtējumu - sistēmas stabilitātes novērtējumu. Tiek izskatīti regulēšanas kontūru projektēšana noslēgtām sistēmām. Tik pētīti sistēmu pārejas procesi, to kvalitātes uzlabošana, regulatoru parametri, tiek veikta analogā un skaitliskā modelēšana. Tiek izskatīti skaitliskās vadības pielietošanas piemēri.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot konkurētspējīgu elektroinženieri, kurš var praktiski darboties elektrotehnikas nozarē un projektēt automātiskās regulēšanas sistēmas. Studiju kursa uzdevumi ir iemācīt studentiem: - izprast automātiskās regulēšanas sistēmas uzbūvi; - aizvietošanas shēmu pielietojumu; - veikt elementārus aprēķinus sistēmas statiskās kļūdas, stabilitātes un pārejas procesa kvalitātes novērtējumam. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj aprakstīt regulēšanas sistēmas elementus, to īpašības, darbības principus. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. Spēj interpretēt regulēšanas sistēmas darbību pēc tās raksturlīknēm. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. Prot aprēķināt aperiodisko posmu virknes slēgumu ar algebriskās un kompleksās pārvades funkcijām. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. Prot novērtēt proporcionālās regulēšanas sistēmas stabilitāti un pārzina tās raksturvienādojumus. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. Prot novērtēt stacionāro kļūdu, kā arī pēc Rausa kritērija novērtēt proporcionālās regulēšanas sistēmas stabilitāti. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. Prot novērtēt noslēgtas regulēšanas sistēmas stabilitāti pēc Naikvista kritērija un Mihailova principa. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. Spēj aprēķināt līdzstrāvas neatkarīgās ierosmes motora regulēšanas sistēmas paramentrus, novērtēt stabilitāti un prognozēt pārejas procesu. - 11 uzdevumi (patstāvīgais darbs); laboratorijas darbi, eksāmens vai gala tests. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpildīts, noformēts, aizstāvēts 1. lab. darbs - 10%
Izpildīts, noformēts, aizstāvēts 2. lab. darbs - 10% Izpildīti, noformēti, aizstāvēti 11 uzdevumi - 20% Apmeklējums ne zemāks par 80% - 10% Eksāmena vai gala testa rezultāti - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika un ETP. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|