Kods | DE0445 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā elektronika (studiju projekts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iļja Galkins, Aleksandrs Bubovičs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā ir apskatītas tādas tēmas kā: skaitīšanas sistēmas, loģiskās pamatfunkcijas, kombinacionālo shēmu sintēze un analīze, virknes shēmu sintēze un analīze, programmējamā loģika un ciparu shēmu apraksta paņēmieni.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot studentiem zināšanas par digitālās elektronikas izmantošanu objektu vadības sistēmās. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iemācīt pielietot tipveida diskrētus loģiskus elementus kombinacionālo un sekvenciālo shēmu sintēzei. 2. Iemācīt sintezēt loģiskās shēmas ar programmējamās loģikas palīdzību. 3. Iemācīt praktiski pielietot tipveida loģiskus elementus un programmējamo loģiku objektu vadības sistēmās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt aritmētiskās operācijas binārajā sistēmā, tai skaitā arī skaitļiem ar zīmi, dalot bināros skaitļus iegūt rezultātu ar uzdoto precizitāti, sintezēt ciparu mezglus aritmētisko operāciju veikšanai - Kursa darbs. Spēj sastādīt stāvokļu tabulu atbilstoši uzdevumam. Sintezēt kombinacionālās un virknes shēmas un izveidot reālu vadības sistēmu uzdotajam objektam. - Kursa darbs. Spēj sintezēt ciparu shēmas Quartus vidē ar dažādiem paņēmieniem. - Kursa darbs. Spēj praktiski realizēt ciparu tehnikas uzdevumus ar programmējamās loģikas palīdzību. - Kursa darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbs - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par analogiem un digitāliem signāliem, skaitļu sistēmām, mikroshēmu uzbūvi un darbības principiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|