Kods | DE0438 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālās elektronikas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iļja Galkins, Lauris Bisenieks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā ir apskatītas tādas tēmas kā: diskrētie signāli, skaitīšanas sistēmas, loģiskās pamatfunkcijas, Bula algebra un likumi, Karno karte, kombinacionālo shēmu sintēze un analīze, virknes shēmu sintēze un analīze, tipveida ciparu iekārtas, programmējamā loģika un ciparu shēmu apraksta paņēmieni.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot studentiem zināšanas par digitālās elektronikas izmantošanu objektu vadības sistēmās. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studentus ar dažādām skaitīšanas sistēmām, kas tiek izmantoti ciparu tehnikā un iemācīt veikt matemātiskās operācijas tajās. 2. Iepazīstināt studentus ar tipveida diskrētiem loģiskajiem elementiem. 3. Iepazīstināt studentus ar programmējamās loģikas pamatprincipiem un mikroshēmām. 4. Dot priekšstatu par ciparu tehnikas izmantošanu objektu vadības sistēmās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt aritmētiskās operācijas dažādās skaitīšanas sistēmās. - Eksāmens. Spēj aprakstīt loģisko elementu funkcijas, atpazīt to grafiskos apzīmējumus, paskaidrot galvenās atšķirības starp tehnoloģijām, novērtēt integrālo shēmu galvenos parametrus. - Eksāmens. Spēj sastādīt stāvokļu tabulas, no tām sintezēt izteiksmes atbilstoši normālformām. Vienkāršot no stāvokļu tabulas iegūtās izteiksmes. - Eksāmens. Spēj sintezēt kombinacionālās shēmas no stāvokļu tabulām ar dažādām metodēm. - Laboratorijas darbi. Spēj salīdzināt multivibratorus un trigerus, sintezēt no tiem virknes shēmas. - Laboratorijas darbi. Spēj praktiski realizēt ciparu tehnikas uzdevumus ar programmējamās loģikas palīdzību. - Laboratorijas darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 60%
Eksāmens vai kontroldarbi - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par analogiem un digitāliem signāliem, skaitļu sistēmām, mikroshēmu uzbūvi un darbības principiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|