IV0382 Tirgzinības

Kods IV0382
Nosaukums Tirgzinības
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone, Elīna Gaile-Sarkane
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek aplūkoti tirgzinību principi un koncepcijas, to būtība un funkcijas. Studiju kursā iekļauti jautājumi par mārketinga stratēģijas izstrādi un plānošanu, preces un tirdzniecības politiku, cenu veidošanu un uzņēmuma cenu politiku, sadales politiku, preču virzīšanu tirgū un komunikāciju procesu. Īpaša uzmanība tiek veltīta uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanai, tirgzinību organizēšanai un kontrolei uzņēmumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievadlekcija. Definīcijas, jēdzieni, mārketinga funkcijas, tirgus, tirgus vide, mārketinga komplekss (Marketings mix). 6 6 0 0
Stratēģiskās biznesa vienības un to analīzes metodes. 4 8 0 0
Segmentēšana, mēŗķtirgus noteikšana, pozicionēšana. 6 8 0 0
Konkurenti un konkurence, Konkurences analīzes metodes, portera 5 spēku modelis. 6 10 0 0
Mārketinga informācijas sistēma, pieprasījuma un tirgus ietilpības novērtēšana. 4 8 0 0
Mārketinga plānošana. 6 8 0 0
Kopā: 32 48 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentiem zināšanās par tirgzinību metodēm un to praktisku izmantošanu uzņēmējdarbībā. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt studentu prasmi izvērtēt situāciju un izvēlēties atbilstošo tirgzinību metodi situācijas veiksmīgai atrisināšanai; - attīstīt studentu prasmi ģenerēt, grupēt, atlasīt, izvērtēt un izmantot dažādas idejas mārketinga jomā; - sniegt priekšstatu tirgzinību plānošanas, vadīšanas un kontroles metodēm un to izmantošanas iespējām; - attīstīt teorētisko zināšanu tirgzinību jomā izmantošanas un praktiskās pielietošanas iemaņas; - veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj noteikt un analizēt dažādus mārketinga problēmsituācijas. - Testi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Lai veiksmīgi nokārtotu testu, ir jāatbild pareizi uz vismaz 70% jautājumu. Eksāmens.
Spēj analizēt konkrētas situāciju un izdarīt patstāvīgus secinājumus par mārketinga kompleksa izmantošanu organizācijas mārketinga procesā. - Praktiskie darbi nodarbībās. Eksāmens.
Spēj noteikt rādītājus mārketinga efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Tests ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Lai veiksmīgi nokārtotu testu, ir jāatbild pareizi uz vismaz 70% jautājumu. Eksāmens.
Spēj patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj analizēt šo informāciju un pasniegt to citiem. - Studiju darbs. Prezentācijas sagatavošana PowerPoint programmā. Patstāvīga darba rezultātu prezentēšana nodarbībā. Eksāmens.
Spēj risināt izvirzīto problēmu un sniegt priekšlikumus problēmas atrisināšanai. - Individuālie vai grupas uzdevumi. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi, individuālie vai grupas uzdevumi, patstāvīgie darbi - 30%
Studiju darbs - 20%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Ekonomikas teorija, uzņēmuma ekonomika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 16.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]