Kods | BM0523 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mašīnu un aparātu elementi (studiju projekts) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Gailis, Natālija Mozga, Guntis Spriņģis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Projekts ir reāla mašīnas projektēšanas procesa mācību variants, ko izstrādā uz individuāla, praktiskām situācijām raksturīga tehniskā uzdevuma pamata. Projekta apraksta un grafiskā daļas apkopo nepieciešamos mehānismu un detaļu aprēķinus, un uz to pamata izstrādātos kopskatu un detaļu darba rasējumus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt mašīnu, mehānismu un to elementu projektēšanas pamatiemaņas, nostiprinot un konkretizējot vispārtehnisko bāzes priekšmetu zināšanas. Veidot kompetenci tehnisku projektu risināšanā, attīstot prasmes veikt inženiertehnisku analīzi, aprēķinus un tehniskās dokumentācijas izstrādi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par mašīnu projektēšanas secību, uzdevumiem, tehnisko aprēķinu specifiku. Spējas sintezēt un analizēt mašīnu kinemātiskās shēmas, novērtēt piedziņas parametrus. - Rezultātu individuāla pārbaude un koriģēšana. Grafiskās daļas satura pareizība un izpildījuma kvalitāte. Aprēķinu daļas satura pilnīgums un pareizība. Prasme veikt griezes kustības pārvadu (berzes, siksnas, zobratu) un to elementu (vārpstu, gultņu u.c.) izvēli, izmēru un parametru noteikšanu, stiprības un ilgizturības aprēķinus. Prasme veidot tehniski pamatotus mašīnu un konstrukciju elementu savienojumus (metinātus, skrūvētus, uzspīlētus). - Rezultātu individuāla pārbaude un koriģēšana. Darba apraksta uzskatāmība un noformējums. Zināšanas par mašīnu elementu materiāliem, standartizāciju, darba mūžu ietekmējošiem faktoriem un izgatavošanas tehnoloģiskajām prasībām. - Studiju projekta aizstāvēšana. Studenta spēja skaidrot darba saturu un atbildēt uz jautājumiem. Spēja veidot mašīnu un mehānismu elementu konstrukcijas, veikt skiču projektēšanu, kopskata un darba rasējumu izstrādi. Iemaņas datorizētā projektēšanā (CAD/CAE). - Studiju projekta aizstāvēšana. Darba izpildes patstāvīguma līmenis. Darba apraksta uzskatāmība un noformējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aprēķinu daļas satura pilnīgums un pareizība - 20%
Darba apraksta uzskatāmība un noformējums - 20% Grafiskās daļas satura pareizība un izpildījuma kvalitāte - 20% Darba izpildes patstāvīguma līmenis - 20% Studenta spēja skaidrot darba saturu un atbildēt uz jautājumiem - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Teorētiskā mehānika, materiālmācība, materiālu pretestība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|