Kods | BM0520 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inženieraprēķinu programmatūras mašīnbūvē (CAE) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irīna Boiko, Ernests Jansons | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek apgūti inženieraprēķinu programmatūras (CAE) mašīnbūvē pamati, ieskaitot modelēšanas un optimizācijas pamatus, kā arī aktuālas tendences projektēšanā un analīzē, veicot sarežģītu fizikālu sistēmu inženiermodelēšanu un mehānisko, termisko, un ekspluatācijas īpašību simulācijas. Padziļināti tiek analizēta galīgo elementu metodes un analīzes izmantošana CAE programmatūrā, kā arī tiek apgūtas prasmes darbam ar atbilstošu CAE programmatūru un augstas veiktspējas skaitļošanas platformu (HPC). Studiju kursā apgūtās spējas, prasmes un zināšanas ir kritiski nepieciešamas mašīnbūves nozares inženieriem un vadošiem speciālistiem/vadītājiem, kā arī veicot lietišķo pētniecību. Studiju kurss ir pielāgots kombinēto studiju metodikai, un ietver asinhronas un sinhronas studiju aktivitātes, kā arī nepieciešamos atbalsta materiālus studiju asinhronām aktivitātēm. Studiju kursā studējošie apgūst Eiropas iedzīvotāju digitālās kompetences ietvaram (DigComp) atbilstošās augstāko līmeņu digitālās prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studējošo izpratni par inženieraprēķinu (CAE) programmatūras pamatiem un darbības principiem (ieskaitot FEM/FEA izmantošanu) un attīstīt prasmes izmantot šādu programmatūru mašīnu un aparātu būves izstrādājumu projektēšanā un optimizēšanā. Studiju kursa uzdevumi: - izveidot izpratni par inženieraprēķinu (CAE) programmatūras pamatiem un darbības principiem CAE analīzei mašīnbūvē; - attīstīt spējas projektēt un analizēt izstrādājumu izmantojot CAE programmatūru, veicot statisko strukturālo, modālu, termisko, vai nogurumizturības analīzi, kā arī formas optimizāciju, pēc nepieciešamības (risinot inženierpraksei tuvinātu sarežģītu problēmsituāciju projektējot jaunu konstruktīvu risinājumu mašīnu/aparātu būves izstrādājumam) – izmantot augstas veiktspējas skaitļošanas platformu (HPC); - izveidot izpratni par CAD/CAM/CAE integrācijas pamatiem, kā arī prasmi orientēties jaunākos projektēšanas un analīzes veidos; - attīstīt prasmes pastāvīgi atrast, atlasīt, analizēt, kritiski izvērtēt un izmantot informāciju studiju kursa kontekstā; - veidot spējas parādīt, ka pārzina un izprot inženieraprēķinu (CAE) programmatūras pamatus un darbības principus CAE analīzei mašīnbūvē, kā arī augstas veiktspējas skaitļošanas platformas (HPC) lietošanas pamatus; - veicināt prasmi argumentēti aizstāvēt savu viedokli/pozīciju/risinājumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot studiju procesā iegūtās teorētiskās zināšanas, prasmes un kompetences, lai novērtētu un atrisinātu dažādas sarežģītības pakāpes inženiertehniskus praktiskos uzdevumus, kas balstīti uz konkrētu inženieraprēķinu programmatūras analīzes (CAE) veidu un izvēlētu vispiemērotāko paņēmienu, un kuru ietvaros tiks analizētas vai optimizētas mašīnu/ aparātu būves izstrādājumu komponentes (DigComp 6. līmenis). - Eksāmenā demonstrēta spēja pielietot studiju procesā iegūtās teorētiskās zināšanas, prasmes un kompetences.
Praktiskajos darbos demonstrēta prasme izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences, pielietojot CAE analīzes veidus, praktisku uzdevumu risināšanā. Spēj patstāvīgi risināt inženierpraksei tuvinātu sarežģītu problēmsituāciju, izmantojot vairākus patstāvīgi izvēlētus inženieraprēķinu (CAE) programmatūras analīzes veidus/paņēmienus kombinācijā ar analītiskiem aprēķiniem, projektējot jaunu konstruktīvu risinājumu mašīnu/aparātu būves izstrādājumam (DigComp 8. līmenis). - Starppārbaudījuma darbā demonstrēta prasme risināt sarežģītu inženiertehnisku problēmsituāciju. Prot pamatot un aizstāvēt savu pozīciju un rezultātus, izmantojot tehniski atbilstošus terminus un demonstrējot izpratni par matemātiskajām kopsakarībām. - Diskusijās nodarbību laikā, praktisko darbu nodošanā, starppārbaudījuma darba aizstāvēšanā un eksāmenā tiek pamatota un aizstāvēta sava pozīcija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpildīti un nodoti praktiskie uzdevumi, aktīvā līdzdalība nodarbībās - 30%
Pārbaudes darbs (starppārbaudījums) - 40% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas konstruēšanas pamatos, teorētiskajā mehānikā un materiālu pretestībā, datorprasmes, ieskaitot CAD programmatūras. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|