Kods | DE0434 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātnes un tehnikas ētika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Laila Girsova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Zinātnes un tehnikas saistība ar ētiku. Zinātnes un tehnikas morālās neitralitātes problēma. Zinātniskās darbības ētiskie principi un normatīvi. Tehnika, tehnoloģija un morāle. Globalizācija, tehnoloģija un ētika. Ekoloģiskās krīzes morālie aspekti. Informātikas, datortehnikas,telekomunikāciju attīstība un ētika. Biomedicīnas un biotehnoloģiju ētiskās problēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Prast ieraudzīt un novērtet, cik lielā mērā mūsdienu cilvēka dzīvi ir cauraudusi zinātne un tehnika. Spēt apzināt šo sfēru organisko saikni ar mūsu domāšanu un vērtību orientāciju. Mācēt kontrolēt un harmonizēt zinātnes un tehnikas divejādo ietekmi: izlīdzsvarot materiālo un tikumisko samēru sabiedrības un idivīda vērtību pasaulē, proti, pārvarēt zinātnes, tehnikas un tehnoloģijas fetišu modernajā kultūrā , cenšoties izvairīties no pārpatērēšanas psiholoģiskās atkarības.Spēt nepazaudēt atbildības sajūtu dabas, cilvēka un nākotnes priekšā. Prast objektīvi novērtēt ne tikai pieaugošos draudus cilvēka fiziskai pastāvēšanai bet arī apzināties daudzkārt izteiktākas morālās degradācijas iespējas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students pārzina un spēj kritiski izvērtēt civilizācijas sasniegumus - testa darbs Spēj aizstāvēt savu viedokli diskusijā un ir gatavs apliecināt savus uzskatus konkrētā rīcībā - diskusijas semināros Spēt pamatot un realizēt savu ētisko stāju un pārliecību izvēlētās profesijas ietvaros - diskusijas un rīcība profesionālajā vidē Prot rakstiski formulēt savus uzskatus par zinātnes un tehnikas ētiku - referāts Spēj no morāles pozicijām analizēt konkrēto problēmsituāciju, piedāvāt tās risinājumus un projektēt konkretu rīcību - referāts, diskusijas, ieskaite |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | HFL336 ,Ētikas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|