Kods | DA0214 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inženiersistēmu ūdens ķīmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Daina Kalniņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets sniedz izpratni par ūdenī notiekošajiem fizikāli ķīmiskiem procesiem, kuri nosaka inženiertehnisko risinājumu izvēli.. Dispersas sistēmas,to loma ūdens ķīmijā .Rupji dispersas sistēmas un to īpašibas un stabilitāte.Virsmas parādības.Galvenie ūdens kvalitāti raksturojošie parametri- sārmainība, cietība, pH, bufersistēmas ūdenī, ūdenī izķīdušais skābeklis, bioķīmiskais skābekļa patēriņš, ķīmiskais skābekļa patēriņš Prasības ūdenim, ja to izmanto tvaiku ražošanas saimniecībā. Katlakmens.Ūdens iedarība uz metāliem.Hidrosfēras piesārņojums.Naftas produkti. Pamatprasības kvalitatīvu un kvantitatīvu rezultātu iegūšanai ūdens inženierķīmijā. Standartu izmantošana. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta “Inženiersistēmu ūdens ķīmija” mērķis ir dot studentiem iespēju apgūt : 1) teorētiskās zināšanas ūdens ķīmijā augstskolas līmenī, izmantojot eksaktās zinātnes dabas procesu izpratnē, 2) attīstīt inženiertehnisko domāšanu vides ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā, 3) izprast un apgūt: a) ūdens ķīmiskās un fizikālās īpašības, to nozīmi dabas un tehnoloģiskajos procesos, b) ūdenī esošo savienojumu fizikāli ķīmiskās īpašības, kas nosaka to kvalitāti un ūdens attīrīšanas tehnoloģiju izvēli, c) specifiskās prasības ūdenim, kuru izmanto siltumtehnikā un to skaidrojumu no fizikāli – ķīmiskā viedokļa, 4) radīt interesi par jaunākajiem sasniegumiem ūdens ķīmijā un tehnoloģijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj saskatīt ciešo saistību ar ūdenī notiekošajiem fizikāli ķīmiskiem procesiem un izvēlēto inženiertehnisko risinājumu izvēli. - Pārbaudes veids:Demonstrējums
Kritērijs: Spēj atšķirt koloīdas sistēmas un noteikt to atšķirību no rupji dispersām sistēmām vai/un īstiem škīdumiem.
Spēj novērtēt savas tehniskās spējas (kompetenci) analīžu veikšanā - Pārbaudes veids: Kontroldarbs Kritērijs: Students saņem analīžu rezultātu matemātisks izvērtējumu Spēj izvērtēt analīžu rezultātus - Pārbaudes veids: Kontroldarbs Kritērijs: Spēj izvērtēt iegūto analīžu rezultātus un salīdzināt ar nepieciešamajiem normatīvajiem dokumentiem Izprot ūdenī esošo disperso daļiņu lādiņa veidošanās mehānismu - Pārbaudes veids: Kontroldarbs Kritērijs: Prot izvēlēties elektrolītu, lai destabilizētu koloīdo sistēmu Izprot ūdens inženiersistēmu tehnoloģisko procesu nodrošināšanai izmantojamo ķīmisko vielu īpašibas un to kaitīgumu cilvēkam un apkārtējai videi - Pārbaudes veids: Majas darbs Kritērijs: Prot analizēt dažādu ķīmisko vielu kaitīgumu cilvēkam un apkārtējai videi Pietiekoši kompetenti pārzin inženiersistēmu ūdens ķīmiju. - Pārbaudes veids: Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas ķīmijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|