Kods | BM0468 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Alternatīvie enerģijas avoti ēku siltumapgādei | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lana Migla, Kristina Ļebedeva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā students gūst padziļinātas zināšanas par alternatīvajiem resursiem, kas ir daudz plašāks jēdziens nekā atjaunojamie energoresursi. Studiju kurss ietver pilnvērtīgas teorētiskās zināšanas lekciju formā, gan par klasiskiem alternatīvo tehnoloģiju risinājumiem, gan par inovatīviem un perspektīvajiem alternatīvajiem resursiem, kas balstītas uz jaunākās zinātniskās literatūras. Līdzās tam studenti veic praktiskos darbus, kas dod iespēju patstāvīgi pielietot mūsdienu aprēķinu rīkus un metodes. Studiju kursā tiek apskatītas politiskās vadlīnijas un citi alternatīvo resursu attīstību veicinošie instrumenti. Apgūstot studiju kursu, students spēj orientēties dažādos alternatīvajos resursos, to ieguves un izmantošanas tehnoloģijā. Kā arī spēj izvērtēt šādas tehnoloģijas izmantošanas ietekmi uz vidi. Students spēj izvērtēt dažādu siltuma avotu potenciālu konkrētu apkures sistēmu vajadzībām. Studiju kursā tiek izmantoti interaktīvie tiešsaistes testi, kas ļauj studentam saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par alternatīvajiem resursiem, to ieguves metodēm, izmantošanas tehnoloģijām un inovatīviem modelēšanas rīkiem siltumapgādes kontekstā. Studiju kursa praktiskie darbi rada izpratni par teorijas sasaisti ar praktisko siltumapgādes jomu un ļauj studentam pielietot iegūtās zināšanas praksē. Mācību procesā tiek iesaistīti nozares speciālisti un lietotas modernas aprēķinu modelēšanas programmas. Studiju kursa uzdevumi ir: • Sniegt padziļinātas zināšanas par dažādu alternatīvo resursu tehnoloģiju potenciālu, kā siltuma avotu apkures sistēmās. • Sniegt zināšanas par klasiskiem un inovatīviem alternatīviem resursiem, to ieguvi, tehnoloģiju veidiem, klasifikāciju un aprēķinu metodēm. • Sniegt zināšanas par dažādu alternatīvo resursu tehnoloģiju tehniski-ekonomisko salīdzinājumu. • Sniegt zināšanas par alternatīvu resursu apkures sistēmu energoefektivitāti un mijiedarbību ar vidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj raksturot alternatīvos enerģijas resursus (AER), to izmantošanu siltumapgādē. Spēj orientēties terminoloģijā, nosaukt dažādu tehnoloģiju konstrukciju pamatelementus un to darbības principus.
- Eksāmens. Praktiskie darbi. Pārbaudes testi. Mācību ekskursija un atskaite. Prot raksturot saules starojuma enerģijas iegūšanas procesus un izmantošanu. Spēj veikt sistēmas modelēšanu izmantojot modelēšanas programmas un izvērtēt iegūtos rezultātus. - Eksāmens. Praktiskie darbi. Pārbaudes testi. Prot raksturot vēja enerģijas iegūšanu un izmantošanu. Spēj veikt vēja ģeneratoru aprēķinus, lai izvērtētu to potenciālu konkrētā objekta izvietošanas vietā un novērtēt vēja enerģijas izmantošanas tehniskās un ekonomiskās problēmas. - Eksāmens. Praktiskie darbi. Pārbaudes testi. Prot raksturot biomasas iegūšanu un izmantošanu. Spēj aprēķināt biomasas kurināmā daudzumu nepieciešamās siltumenerģijas nodrošināšanai. Prot veikt kritisku kurināmā izvērtējumu un noteikt potenciālu noteicošos faktorus. - Eksāmens. Praktiskie darbi. Pārbaudes testi. Prot raksturot biogāzes iegūšanu un izmantošanu. Spēj veikt biogāzes stacijas sastāvdaļu (bioreaktora, gāzholdera u.c.) aprēķinus, aprakstīt biogāzes iegūšanas iespējas un veikt tehniski ekonomisko aprēķinu. - Eksāmens. Praktiskie darbi. Pārbaudes testi. Spēj rkasturot ģeotermālās enerģijas iegūšanu un izmantošanu. Spēj veikt siltumsūkņu sistēmu aprēķinus un noteikt COP, aprakstīt uzstādīšanas veidus, izvēlēties tehniskus risinājumus un pamatot izvēles faktorus. - Eksāmens. Praktiskie darbi. Pārbaudes testi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nokārtots eksāmens - 50%
Izpildīti praktiskie darbi - 30% Dalība mācību ekskursijā un iesniegta atskaite - 10% Izpildīti pārbaudes testi - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizikā, matemātikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|