Kods | DA1113 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Atkritumu apsaimniekošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Mežule, Kristīna Kokina, Anna Čivžele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks sniegtas zināšanas par atkritumu veidiem, to klasifikāciju un iespējamiem risinājumiem atkritumu recirkulācijai un atkārtotai izmantošanai. Tiks apspriesti gan rūpniecības, gan sadzīves cieto un šķidro atkritumu jautājumi. Studiju kursā tiks izmantots holistisks skatījums uz risinājumiem, kā arī tehniskajiem aspektiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa vispārējais mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par atkritumu apsaimniekošanas problēmām un iespējām no nacionālā un globālā viedokļa. Studiju kursa mērķa sasniegšanai izvirzīti vairāki uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar galvenajiem atkritumu veidiem, to rašanās iespējām. 2. Piedāvāt risinājumus atkritumu apjoma mazināšanai, apstrādei un apsaimniekošanai. 3. Sniegt informāciju par likumdošanas prasībām un vides ietekmes aspektiem atkritumu apsaimniekošanā. 4. Piedāvāt risinājumus „atkritumi - resurss” aspektā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot konstruktīvi analizēt situāciju un piedāvāt risinājumus - Eksāmens, uzdevumu risināšana nodarbību laikā, atbildes uz jautājumiem, darbs grupās. Orientējas atkritumu veidos, likumdošanas aspektos un apstrādes tehnoloģijās - Eksāmens, prezentācija par vienu no atkritumu veidiem, dalība diskusijās. Spēj piedāvāt risinājumus atkritumu apsaimniekošanai, resursu atguvei. - Prezentācija par atkritumu apsaimniekošanu un dalība diskusija. Apzinās ilgtspējīgas apsaimniekošanas priekšnoteikumus, spēj nosaukt labās prakses piemērus - Atbildes uz jautājumiem nodarbību laikā, darbs grupās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija par vienu no atkritumu veidiem - 30%
Prezentācija par atkritumu apsaimniekošanu - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas matemātikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|