Kods | DE0431 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektrotehnika un elektronika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jūlija Maksimkina, Andrejs Podgornovs, Vladimirs Hramcovs, Vladimirs Ņikišins, Ludmila Lavrinoviča, Genadijs Zaļeskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros students apgūs elektrotehnikas pamatnostādnes, likumus, elektrisko parametru aprēķinu metodes un paņēmienus, ķēžu aprēķinu metodes. Studiju kurss iepazīstina ar elektrisko mašīnu un pusvadītāju ierīču darbības principu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dod priekšstatu un attīstīt izpratni par elektriskajām ķēdēm un teorijas pamatiem, sniegt zināšanas par elektrisko mašīnu un pusvadītāju ierīču darbības principiem. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) iepazīstināt ar elektrotehnikas un elektronikas elementiem, to darbu elektroierīcēs un elektroietaisēs; 2) iepazīstināt ar elektrisko ķēžu analīzes metodēm, dot praktisku pieredzi darbam ar elektriskiem mēraparātiem, rezistoriem, spolēm, kondensatoriem, pusvadītāju aparātiem u.c.; 3) iepazīstināt ar elektriskās enerģijas ražošanas un izmantošanas jautājumiem un problēmām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj saslēgt elektrisku ķēdi eksperimentāla uzdevuma veikšanai un izmantojot eksperimentu rezultātus, noteikt elektriskās ķēdes elementu parametrus, to iespaidu uz strāvu, jaudu, jaudas koeficientu. - Katra laboratorijas darba ieskaite. Spēj analītiski noteikt visus elektriskos lielumus (strāvu, spriegumu, jaudu u.t.t.) līdzstrāvās sazarotās elektriskās ķēdēs. - 1. grafoanalītiskais darbs. Līdzstrāvas ķēde. 1-1. laboratorijas darbs. Līdzstrāvas ķēdes darba režīmi. Eksāmens. Katra individuāla analītiska uzdevuma ieskaite. Spēj analītiski noteikt visus elektriskos lielumus (strāvu, spriegumu, jaudu u.t.t.) vienfāzes maiņstrāvas sazarotās elektriskās ķēdēs. - 2. grafoanalītiskais darbs. Maiņstrāvas ķēde. 1-3. laboratorijas darbs. Nesazarota maiņstrāvas ķēde. Eksāmens. Katra individuāla analītiska uzdevuma ieskaite. Spēj analītiski noteikt visus elektriskos lielumus (strāvu, spriegumu, jaudu u.t.t.) trīsfāzu maiņstrāvas sazarotās elektriskās ķēdēs. - 3. grafoanalītiskais darbs. Trīsfažu ķēdes. 1-5. laboratorijas darbs. Trīsfāžu ķēdes patērētāju zvaigznes slēgums. Eksāmens. Katra individuāla analītiska uzdevuma ieskaite. Pārzina par transformatoru un elektrisko mašīnu uzbūvi un darbības principiem, to nozīmi enerģiju pārveides procesos. Spēj analītiski noteikt visus elektriskos lielumus (slīdes, strāvu, jaudu, momentu). - 4. grafoanalītiskais darbs. Asinhronais dzinējs. 2-2. M. laboratorijas darbs. Asinhronais dzinējs. Eksāmens. Katra individuāla analītiska uzdevuma ieskaite. Spēj teorētiski un praktiski iepazīstas ar elektronu ierīcēm, prot eksperimentāli noteikt to galvenos parametrus. - Testi. 3-5. laboratorijas darbs. Operacionālais pastiprinātājs 3-7. laboratorijas darbs. Nevadāmie taisngrieži. Eksāmens. Katra individuāla analītiska uzdevuma ieskaite. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Grafoanalītiskie darbi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika (elektrība un magnētisms, mehānika), matemātika (trigonometrija, diferencēšana, integrēšana). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|