Kods | BM0432 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads medicīnas inženierzinātnē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aldis Balodis, Vineta Zemīte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek izskatīta veselības aprūpes sistēmā izmantoto medicīnisko iekārtu klasifikācija pēc enerģētiskās mijiedarbības ar cilvēka radīto un mākslīgi radītu enerģiju, kas izmantojami diagnostiskiem un terapeitiskiem nolūkiem. Tiks apskatītas medicīniskās fizikas un biomedicīniskās inženierzinātnes attīstības tendences. Paredzēts dot diagnosticējošo un terapijas iekārtu darbības pielietojuma piemērus, kas pamatoti ar to enerģētisko iedarbību un mijiedarbību ar cilvēku. Aplūkotas elektriskās, magnētiskās, elektromagnētiskās, mehāniskās, siltuma un akustiskās enerģiju izmantojošas iekārtas. Studiju kursa ietvaros jāsagatavo referāts par izvēlētās medicīniskās iekārtas pielietojumiem un attīstības tendencēm.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt priekšstatu par medicīnas inženierzinātnes sastāvdaļām - medicīnas fiziku un biomedicīnisko inženierzinātni kā veselības aprūpes sistēmā izmantojamām medicīnas iekārtām. Studiju kursa uzdevumi ir iepazīstināt ar medicīnisko iekārtu klasifikāciju pēc enerģētiskās mijiedarbības ar cilvēka radīto un mākslīgi radītu enerģiju, kas izmantojami diagnostiskiem un terapeitiskiem nolūkiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt diagnostikas iekārtas, kā arī terapeitiskās iekārtas ar dažādām enerģētiskām iedarbībām, prot raksturot in vitro diagnostikas pielietojumus. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs; eksāmens.
Kritēriji: spēj atpazīt diagnostikas iekārtas un terapeitiskās iekārtas ar dažādām enerģētiskām iedarbībām. Spēj atšķirt cilvēka radītās enerģijas veidus no mākslīgi radītas enerģijas un prot izvēlēties pēc iekārtu nosaukumiem enerģiju mijiedarbības procesu pielietojumus diagnostikā un terapijā. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: spēj atšķirt cilvēka radītās enerģijas veidus no mākslīgi radītas enerģijas un prot izvēlēties pēc iekārtu nosaukumiem enerģiju mijiedarbības procesu pielietojumus diagnostikā un terapijā. Atpazīst un spēj izvēlēties iekārtu piemērus morfoloģiskās un funkcionālās diagnostikas pielietojumiem. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: atpazīst un spēj izvēlēties iekārtu piemērus morfoloģiskās un funkcionālās diagnostikas pielietojumiem. Spēj izskaidrot terapijas un diagnostiskas iekārtu struktūru enerģiju mijiedarbībai ar cilvēku un nosaukt attīstības tendences. - Pārbaudes veidi: referāts, eksāmens. Kritēriji: noteiktā laikā sagatavots referāts par terapijas vai diagnostikas iekārtu, izskaidrojot iekārtas pielietojumu un tās pamata struktūru kā arī nosaukt attīstības tendences. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nokārtots eksāmens - 50%
Izpildīti kontroldarbi - 10% Uzrakstīts un aizstāvēts referāts - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, matemātika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|