Kods | DA0211 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inženierķīmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Lazdoviča, Zane Ābelniece, Māra Plotniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Inženierzinātņu studenti iegūs vispārējas zināšanas par ķīmiju un padziļinātas zināšanas inženierim svarīgos ķīmijas tematos kā elektroķīmija, metālu korozija un aizsardzība pret koroziju, un alternatīvajiem enerģijas avotiem. Studiju kursā tiek apskatīta termodinamika, siltuma efekti, entalpija, entropija, Gibsa enerģija, kinētika un ķīmisko reakciju līdzsvars. Studējošie gūs priekšstatu par dispersām sistēmām, elektrolītu ūdens šķīdumiem, sāļu hidrolīzi, metālu īpašībām, organiskajiem un neorganiskajiem savienojumiem. Mācību darbs ir orientēts uz teorētisko un praktisko zināšanu apguvi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par inženierzinātnēm un vides kvalitātei nozīmīgiem ķīmijas pamatlikumiem un jaunāko tehnoloģiju pamatprincipiem. Studiju kursa uzdevumi: - iepazīstināt studējošo ar termodinamiskajiem procesiem un to izmantošanu, disperso sistēmu veidiem dabā un tehnoloģijās; - attīstīt prasmes orientēties dzeramajā un saimniecībā izmantojamajā ūdens kvalitātē; - veicināt izpratni par tehnoloģijās un sadzīvē lietojamo metālu īpašībām, elektroķīmiskajiem procesiem, akumulatoru un citu ķīmisko strāvas avotu piemērotību noteiktam mērķim; - sniegt zināšanas par alternatīvo enerģiju, piem., ūdeņraža enerģijas izmantošanu dzinējos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt termodinamiskos procesus, to enerģētiskos efektus, salīdzināt vielu enerģētisko ietilpību, novērtēt ķīmiskā līdzsvara dinamiskumu. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana.
Kritēriji: spēj analizēt un aprēķināt ķīmisko reakciju entalpiju, entropiju un Gibsa enerģiju, izprot apgriezenisku ķīmisko reakciju līdzsvaru. Pārzina dispersās sistēmas sadzīvē un tehnoloģijās. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana. Kritēriji: prot raksturot dispersās sistēmas, salīdzināt nejauši izvēlētus piemērus. Pārzina metālu īpašības un to nozīmi elektroķīmiskos procesos. - Pārbaudes veidi: kolokviji. Kritēriji: prot aprēķināt un novērtēt metālu koroziju un ieteikt piemērotu aizsardzības metodi. Spēj izvērtēt ķīmisko strāvas avotu nozīmi un piemērotību esošajai situācijai. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu izstrāde, noformēšana un aizstāvēšana. Kritēriji: prot aprēķināt EDS noteiktam galvaniskam elementam un salīdzināt tos savstarpēji. Spēj atpazīt organisko savienojumu klases un polimērus. - Pārbaudes veidi: mājasdarba sagatavošana. Kritēriji: izprot funkcionālo grupu nozīmi organisko savienojumu klasifikācijā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 50%
Kolokviji - 40% Mājasdarbs - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinātņu un ķīmijas zināšanas vispārējās vidējās izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|