BM0421 Uzņēmējdarbības ekonomika un mārketinga pamati

Kods BM0421
Nosaukums Uzņēmējdarbības ekonomika un mārketinga pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Medicīnas inženierija
Struktūrvienība Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Mācībspēks Vineta Zemīte
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss tiek realizēts Rīgas Stradiņa universitātē. Kurss ir paredzēts medicīnas inženierijas un medicīnas fizikas jomas studentiem tirgzinības pamatu apgūšanai. Kursā tiek aplūkots uzņēmējdarbības jēdziens, tā būtība, uzņēmējdarbības vide, tās regulēšana, patērētāju vieta tirgzinību sistēmā. Īpaša uzmanība tiek pievērsta produkta un cenu politikai, tirgzinību organizēšanai un kontrolei, mārketinga sistēmas veidošanai, konkurencei, preces dzīves ciklam..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Komercdarbība, tās juridiskais statuss, SIA dibināšana 3 4 0 0
Komercdarbības resursu plānošana, iekšējā un ārējā vide, galvenie tirgus faktori, noiets, konkurence 3 4 0 0
Komercdarbības riski, apdrošināšana, vides un darba aizsardzības pasākumi 3 5 0 0
Biznesa plāns, tā izstrādāšana un novērtēšana 4 5 0 0
Marketinga funkcijas, tirgus un tā vide, SWOT, PEST analīze 3 5 0 0
Mērķtirgus noteikšana, pozicionēšana, segmentēšana 3 5 0 0
Konkurenti un konkurence, konkurences analīzes metodes 3 5 0 0
Marketinga informācijas sistēma, pieprasījuma un tirgus ietilpības novērtēšana 3 5 0 0
Mārketinga komplekss, tā elementi - prece, cena, cenu veidošanas metodes, sadale, virzīšana 4 5 0 0
Mārketinga plānošana 3 5 0 0
Kopā: 32 48 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanās par tirgzinību metodēm un to praktisku izmantošanu uzņēmējdarbībā. Uzdevumi: Attīstīt studentu prasmi izvērtēt situāciju un izvēlēties atbilstošo tirgzinību metodi situācijas veiksmīgai atrisināšanai; Sniegt priekšstatu tirgzinību plānošanas, vadīšanas un kontroles metodēm un to izmantošanas iespējām; Attīstīt teorētisko zināšanu tirgzinību jomā izmantošanas un praktiskās pielietošanas iemaņas; Veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot komercdarbības pamatnostādnes, prot novērtēt komercuzņēmumu, plānot uzņēmumu resursus - patstāvīgie darbi, eksāmens
Spēj izstrādāt un novērtēt biznesa plānu - Biznesa plāna izstrādāšana un aizstāvēšana
Spēj analizēt mārketinga problēmsituācijas, izdarīt secinājumus par mārketinga kompleksa izmantošanu organizācijas mārketinga procesā - Patstāvīgais darbs, eksāmens
Spēj noteikt mārketinga efektivitātes vai tirgus rādītājus, analizēt tos - Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs - 20%
Testi - 20%
Eksāmens - 30%
Biznesa plāns - 30%
 
Priekšzināšanas Veselības ekonomika
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 40.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]