Kods | DE0425 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Biznesa socioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Laila Girsova, Silvija Rēvele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūti biznesa kā sociāla institūta funkcionēšanas teorētiskie pamati, kā arī tiek veidotas prasmes uzņēmējdarbības praktiskai organizēšanai. Tiek apgūtas biznesa sociālās funkcijas un sekas. Tiek analizēts uzņēmēja sociālais portrets.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās pamatkompetences iespējamai biznesa organizēšanai. Uzdevumi. 1. Veicināt izpratni par biznesa kā sociāla institūta būtību, likumsakarībām un darbības principiem. 2. Iepazīstināt ar biznesa funkcionēšanas specifiku darba grupās, komandās. 3. Pilnveidot zināšanas par mūsdienu biznesa sociālekonomisko vidi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot salīdzināt un izvērtēt dažādas sociālekonomiskās sistēmas un modeļus. - Diskusijas seminārā. Vingrinājumi. Izprot biznesa kā īpaša sabiedrības sociāla institūta finkcionēšanas pamatprincipus un līkumsakarības. - Vingrinājumu izpilde. Uzdevums - eseja. Zina sabiedrības sociālekonomisko struktūru, tās komponentus. - Grupu diskusija. Vingrinājumi. Prot raksturot personības spēju un gatavību uzņēmēja sociālās lomas izpildē. - Praktiskais uzdevums "Vadītāja līderības karte". Testi. Prot argumentēti diskutēt par notiekošajiem procesiem biznesā. Prot socioloģiski izvērtēt uzņemējdarbības attīstības tendences. - Situācijas analīze. Grupu diskusija. Spēj diagnosticēt savas vajadzības un potences, modelēt profesionālās karjeras ievizi. - Vingrinājumi un testi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklējums - 5%
Aktivitāte semināru diskusijās - 10% Vingrinājumu un uzdevumu izpilde - 15% Diagnosticējošo testu sekmīga izpilde - 20% Gala pārbaudījuma (testa) sekmīga nokārtošana - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|