DE0425 Biznesa socioloģija

Kods DE0425
Nosaukums Biznesa socioloģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Laila Girsova, Silvija Rēvele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek apgūti biznesa kā sociāla institūta funkcionēšanas teorētiskie pamati, kā arī tiek veidotas prasmes uzņēmējdarbības praktiskai organizēšanai. Tiek apgūtas biznesa sociālās funkcijas un sekas. Tiek analizēts uzņēmēja sociālais portrets..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Biznesa socioloģijas būtība un priekšmets. 4 4 2 8
2. Bizness-sabiedrības sociālais institūts. 4 4 2 8
3. Sabiedrības sociāl-ekonomiskā struktūra. 8 6 2 8
4. Cilvēks uzņēmēja lomā. Uzņēmēja sociālais portrets. 6 4 2 8
5. Darba grupas un komandas biznesā. 6 4 2 8
6. Bizness-organizāciju būtība, darbība un pamattipi. 6 6 2 8
7. Saimniecisko ideoloģiju socioloģiskā analīze. 4 4 2 8
8. Gala pārbaudījums. 2 8 2 8
Kopā: 40 40 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt nepieciešamās pamatkompetences iespējamai biznesa organizēšanai. Uzdevumi. 1. Veicināt izpratni par biznesa kā sociāla institūta būtību, likumsakarībām un darbības principiem. 2. Iepazīstināt ar biznesa funkcionēšanas specifiku darba grupās, komandās. 3. Pilnveidot zināšanas par mūsdienu biznesa sociālekonomisko vidi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot salīdzināt un izvērtēt dažādas sociālekonomiskās sistēmas un modeļus. - Diskusijas seminārā. Vingrinājumi.
Izprot biznesa kā īpaša sabiedrības sociāla institūta finkcionēšanas pamatprincipus un līkumsakarības. - Vingrinājumu izpilde. Uzdevums - eseja.
Zina sabiedrības sociālekonomisko struktūru, tās komponentus. - Grupu diskusija. Vingrinājumi.
Prot raksturot personības spēju un gatavību uzņēmēja sociālās lomas izpildē. - Praktiskais uzdevums "Vadītāja līderības karte". Testi.
Prot argumentēti diskutēt par notiekošajiem procesiem biznesā. Prot socioloģiski izvērtēt uzņemējdarbības attīstības tendences. - Situācijas analīze. Grupu diskusija.
Spēj diagnosticēt savas vajadzības un potences, modelēt profesionālās karjeras ievizi. - Vingrinājumi un testi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju un semināru apmeklējums - 5%
Aktivitāte semināru diskusijās - 10%
Vingrinājumu un uzdevumu izpilde - 15%
Diagnosticējošo testu sekmīga izpilde - 20%
Gala pārbaudījuma (testa) sekmīga nokārtošana - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]