Kods | BM0415 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Medicīniskās tehnikas projektēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aldis Balodis, Juris Lauznis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu par projektēšanas metodēm, etapiem, drošības nosacījumiem iekārtas izvēlē. Sniedz informāciju arī par vadības sistēmu izveidošanu, vadības sistēmu veidiem, kā arī kvalitātes nodrošināšanas sistēmām. Studiju kurss sniedz studentam priekšstatu par iekārtu ergonomiskajām prasībām, medicīniskajiem produktiem direktīvu prasības, CE marķējuma iegūšanas procedūru, dod ieskatu riska analīzei, iekārtu siltuma, mehānisko elementu aprēķiniem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Sniegt zināšanas par medicīniskās tehnikas projektēšanas pamatiem un direktīvu būtiskajām prasībām, projektējot medicīniskās ierīces, kā arī apgūt medicīniskās tehnikas siltuma sistēmu aprēķinus. Uzdevumi: Sniegt zināšanas par mūsdienas medicīnisko iekārtu projektēšanas metodēm. Spēt pielietot būtiskās prasības medicīniskās tehnikas projektēšanas laikā. Attīstīt prasmes siltuma iekārtu aprēķiniem ar siltuma vadīšanas, konvektīvās un starošanas siltumapmaiņas veidiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt projekta mērķi un uzdevumu, spēj izskaidrot projektēšanas dzīves fāzes un formulēt koncepciju. - mājas darbs, eksāmens Spēj sagatavot medicīnisko iekārtu izstrādes tehnisko uzdevumu, ievērojot būtiskās prasības, spēj klasificēt medicīniskās iekārtas un noteikt CE marķējuma iegūšanas veidus. - eksāmens, tests, kontroldarbs Spēj noteikt projekta dokumentācijas nepieciešamos veidus. - mājas darbs, eksāmens Spēj veikt iekārtas riska aprēķinu, spēj izanalizēt medicīnisko iekārtu nepieciešamos drošības risinājumus elektrodrošībai un lāzeru drošībai. - eksāmens, tests, kontroldarbs Spēj veikt stacionāra siltuma vadīšanas procesa aprēķinu, stacionāros konvektīvā un starošanas siltumapmaiņas aprēķinus, kā arī spēj veikt siltumapmainītāja izvēli. - eksāmens, kontroldarbs Spēj izskaidrot un ilustrēt dizaina kompozīcijas līdzekļu lietojumu iekārtām. - eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Spēj aprakstīt projekta mērķi un nosaukt atbilstošos projekta uzdevumus un izvēlēties un definēt norises, lai īstenotu projekta uzdevumu - 16%
Aprakstīt izmantojamās datorprogrammas, kas izmantojams projektēšanas procesā - 10% Spēj sagatavot izstrādājuma tehniskās dokumentācijas kopsalikuma rasējumu un detaļas rasējumu atbilstoši tehnisko rasējumu noformēšanas prasībām - 16% Students spēj analizēt projektēšanas uzdevumu un salīdzināt analogus un izvērtēt risināšanas variantus - 16% Spēj atšķirt medicīniskajām iekārtām izvirzāmās drošības prasības atkarībā no medicīniskās ierīces klases - 16% Spēj definēt siltuma apmaiņas veidus stacionāros procesos un aprēķināt sildītāja jaudu ievērojot siltuma zudumus - 16% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datormācība, matemātika, fizika, datorgrafika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|