Kods | BM0404 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mehatronika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Medicīnas inženierija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aldis Balodis, Hermanis Sorokins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek izskatītas mehatronikās sistēmas to sastāvdaļas un to pielietojumi ražošanas procesos un medicīnā. Īpaši izvērtētas robotu konstrukcijas un tajos izmantotie sensori, aktuatori un vadības sistēmas. Kursā izanalizēti robotu piedziņas veidi, uzbūve, darbības principi, raksturojumi un vadības sistēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: - sniegt zināšanas par mehatroniskām sistēmām to uzbūvi un vadības sistēmām. Uzdevumi - sniegt zināšanas un kompetenci par mehatronisko sistēmu vadības sistēmu attīstības tendencēm un izmantošanas ierobežojumiem. Iegūt prasmi izvēlēties sensorus, aktuatorus robotu pielietojumiem, kā arī un robotu veidus konkrētu uzdevumu izpildei pēc to raksturojumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt svarīgākos terminus un definīcijas par mehatroniskām sistēmām. - Pārbaudes veidi: mājas darbs (uzdevums, referāts); praktiskais darbs, eksāmens. Spēj izskaidrot mehatronisku sistēmu satāvdaļu (sensoru, aktuatoru) īpašības un tehnoloģiskās iespējas. - Pārbaudes veidi: mājas darbs (uzdevums, referāts); praktiskais darbs, eksāmens. Kritēriji: Spēj sniegt piemērus par atsevišķu sensoru un aktuatoru pielietošanu. Spēj atpazīt programmvadības, sekošanas un stabilizēšanas sistēmas un noteikt to sastāvdaļas. - Pārbaudes veidi: mājas darbs (uzdevums, referāts); eksāmens. Spēj atpazīt un vispārīgi aprakstīt robotu raksturlielumus un izvēlēties robotus tehnoloģisko uzdevumu realizēšanai. - Pārbaudes veidi: mājas darbs ( referāts); praktiskais darbs, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Jāprot nosaukt ražošanas automātizācijā izmantojamos līdzekļus konveijerus, apstrādes iekārtas - 10%
Studentam jāprot aprakstīt automatizētu iekārtu darbības tehnoloģiju un aprakstīt iekārtu ciklogrammu - 10% Students spēj lietot kinemātiskās shēmas apzīmējumums attēlojot mehānismu darbību - 10% Spēj atpazīt programmvadības, sekošanas un stabilizēšanas sistēmas un noteikt to sastāvdaļas - 10% Spēj atpazīt un vispārīgi aprakstīt robotu raksturlielumus un izvēlēties robotus tehnoloģisko uzdevumu realizēšanai - 10% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | matemātika, mikroelektronikas pamati; | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|