Kods | BM0398 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aparātu konstruēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oskars Liniņš, Andris Priževaitis, Ernests Jansons | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmeta ietvaros tiek apskatīti sekojoši jautājumi: konstruēšanas etapi; tehniskās un ekonomiskās (tirgus) prasības; konstruktīvo problēmu analīze; analoģisku ražojumu un patentu izpēte; statisko un dinamisko raksturlielumu noteikšana; variantu salīdzināšana un izvēle; konstruktīvo elementu pamatparametru aprēķini; konstrukciju tehnoloģiskums.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir iegūt prasmi projektēt detaļu un mezglu konstrukcijas, patstāvīgi izvēlēties optimālas konstrukcijas variantu konkrēta ražošanas procesa nodrošināšanai, noteikt shēmas elementu statiskos raksturlielumus un konstruktīvos parametrus pie noteiktas mehanizācijas un automatizācijas pakāpes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studentam jāzina principiālo shēmu sastādīšanas standarta apzīmējumus. - Kontroldarbs Nr. 1. Principiālās shēmas sastādīšana.
Kritēriji:
1. Shēmas atbilstība uzdotajam uzdevumam;
2. Pareizi lietoti standarta apzīmējumi. Studentam jāzina konstrukcijas izturības aprēķina metodes un jāspēj novērtēt tās tehnoloģiskumu. - Kontroldarbs Nr. 2. Konstrukcijas izturības aprēķins. Kritēriji: 1. Aprēķina sakarību atbilstība reālai shēmai; 2. Pareizi izdarīti secinājumi. Studentam jāprot izveidot analītiski funkcionālās sakarības un novērtēt izvēlēto parametru skaitliskās vērtības. - Kontroldarbs Nr. 3. Iekārtas konstruktīvo elementu aprēķins. Kritēriji: 1. Aprēķina skaitlisko vērtību atbilstība reālitātei; 2. Pareizi izdarīti secinājumi. Studentam jāspēj vispārīgos vilcienos aprakstīt iekārtas vadības shēmas. - Kontroldarbs Nr. 4. Vadības shēmas sastādīšana. Kritēriji: 1. Vadības sistēmas elementu uzdoto funkciju izpilde; 2. Pareizi izdarīti secinājumi. Studentam jāprot izskaidrot elementu darbības principi un pielietojuma iespējas. - Kontroldarbs Nr. 5. Aparātu elementu darbības principi. Kritēriji: 1. Aparātu elementu optimāla izvēle; 2. Precīzi aprakstīti elementu darbības principi; 3. Pareizi izdarīti secinājumi. Studentam jāprot atrast iekārtā darbojošos spēkus, momentus un veikt aprēķinus. - Kontroldarbs Nr. 6. Iekārtā darbojošos spēku un momentu aprēķins. Kritēriji: 1. Sastādītās aprēķinu shēmas atbilstība konstrukcijai; 2. Pareizi izdarīti secinājumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ir nepieciešamas pamatzināšanas tehniskajā rasēšanā, metroloģijā, teorētiskajā mehānikā un materiālu pretestībā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|