Kods | DE0420 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektroniskās iekārtas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oskars Krievs, Igors Ščukins, Armands Šenfelds | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkotas elektronisko iekārtu barošanas avotu tipveida struktūras, izskatīti lineārie un impulsu darbības sprieguma regulatori, aplūkoti to darbības principi un populārākās to integrālās shēmas. Tiek aplūkoti operacionālie pastiprinātāji, to īpašības un tipveida slēguma shēmas, tai skaitā signālu ģeneratori un aktīvie filtri. Tiek izskatītas pamata loģiskās funkcijas, un sakarības starp tām. Tiek aplūkotas tipveida kombinacionālās un sekvenciālās loģikas shēmas. Tiek aplūkots ciparu iekārtu fizikālais izpildījums - DTL, TTL, CMOS, BiCMOS to uzbūve, raksturlielumi un labā prakse ciparu iekārtu praktiskā izmantošanā. Tiek aplūkotas iekārtas, kas ietver ciparu un analogās elektronikas elementus - ACP un CAP, pārveidotāji "spriegums-frekvence" un "frekvence-spriegums", kā arī taimeri un to tipveida pielietojumi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par analogās un ciparu elektronikas pamatelementiem. Studiju kursa uzdevumi ir: • Sniegt zināšanas par elektronisko iekārtu barošanas avotu tipveida struktūrām; • Sniegt iemaņas elektronisko iekārtu barošanas avotu izstrādē; • Sniegt zināšanas par operacionālajiem pastiprinātājiem, to īpašībām un tipveida slēguma shēmām • Sniegt iemaņas aktīvo filtru izstrādē uz operacionālo pastiprinātāju bāzes; • Sniegt zināšanas par tipveida kombinacionālās un sekvenciālās loģikas shēmām un to pielietojumu; • Sniegt iemaņas dažādu ciparu iekārtu praktiskā izmantošanā; • Sniegt iemaņas dažādu iekārtu, kas apvieno ciparu un analogās elektronikas elementus izmantošanā; • Attīstīt spēju atpazīt un sastādīt vienkāršas elektroniskas iekārtas procesu automatizācijai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un analizēt tipveida barošanas avotu struktūras, kā arī sastādīt un aprēķināt tipveida sprieguma regulatoru shēmas. - Aizstāvēti 1. un 2. laboratorijas darbi, nokārtots eksāmens. Spēj atpazīt un analizēt tipveida jaudas pastiprinātāju shēmas. - Aizstāvēts 3. laboratorijas darbs, izpildīts mājas darbs, nokārtots eksāmens. Izprot operacionālā pastiprinātāja pamatīpašības. Spēj atpazīt, analizēt un sastādīt operacionālo pastiprinātāju tipveida slēguma shēmas. - Aizstāvēts 4. laboratorijas darbs, izpildīts mājas darbs, nokārtots eksāmens. Izprot dažādu ciparu iekārtu fizikālā izpildījuma tehnoloģijas un spēj tās pielietot praktiski. - Aizstāvēts 5. laboratorijas darbs, nokārtots eksāmens. Spēj izstrādāt un pielietot tipveida shēmas ar taimeriem. - Aizstāvēts 6. laboratorijas darbs, izpildīts mājas darbs, nokārtots eksāmens. Spēj atpazīt un projektēt aktīvos filtrus uz operacionālo pastiprinātāju bāzes. - Aizstāvēts kursa darbs, nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 10%
Kursa darbs, mājas darbi - 50% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas par elektrotehnikas teorētiskajiem pamatiem un elektronu ierīcēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|