Kods | BM0391 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektropneimo tehnika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Oskars Liniņš, Jānis Kaņeps, Andris Priževaitis, Armands Leitāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Elektropneimatisko sistēmu enerģijas piegādes un sagatavošanas elementi, informācijas ievadelementi, signālu apstrādes un izpildelementi, to uzbūve un darbības princips. Iekārtu darbības algoritma apraksta veidi. Darbības algoritma realizācija ar pneimatiskajiem cietās loģikas elementiem. . Programmējamo kontrolleru (PLC) uzbūve un vadības programmu izstrāde atbilstoši sistēmas darbības algoritmam. Elektropneimatisko sistēmu komponentu datorizēta izvēle un aprēķins, sistēmu darbības modelēšana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Nodrošināt studentiem kompetenci fluidtehnikas darbības fizikālajos pamatos, pneimatisko sistēmu elementu uzbūvē un darbības principos, un automātikas sistēmu projektēšanā. Studenti iegūs prasmes, kas nepieciešamas diskrētas darbības pneimatikas sistēmu projektēšanā: sistēmas struktūras izveidošanā, tās atsevišķo elementu uz aprēķiniem un modelēšanu balstītā izvēlē, vadības algoritma precīzā formulēšanā un izpildes nodrošināšanā ar cietās loģikas vai programmējamiem līdzekļiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studentam jāspēj salīdzināt dažādas pneimatiskās sistēmas un veikt pamatotu to izvēli konkrētos apstākļos. - Rezultāta sasniegšanu kontrolē ar attiecīgo laboratorijas darbu izpildi (vērtē ar ieskaitīts/neieskaitīts), referāta izpildi un atbilstošiem jautājumiem eksāmenā.
Galīgo vērtējumu priekšmetā veido laboratorijas darbu, referāta un eksāmena kopējs vērtējums.
Studentam jāspēj aprakstīt pneimatiskās enerģijas ģeneratoru un gaisa sagatavošanas elementu uzbūvi un darbības principus. - Rezultāta sasniegšanu kontrolē ar attiecīgo laboratorijas darbu izpildi (vērtē ar ieskaitīts/neieskaitīts), referāta izpildi un atbilstošiem jautājumiem eksāmenā. Galīgo vērtējumu priekšmetā veido laboratorijas darbu, referāta un eksāmena kopējs vērtējums. Studentam jāspēj aprakstīt pneimatisko izpildelementu uzbūvi un darbības principus, kā arī mašīnbūves projektēšanas uzdevumos veikt uz aprēķiniem un modelēšanu balstītu izpildelementu izvēli pēc FESTO izstrādātas metodikas. - Rezultāta sasniegšanu kontrolē ar attiecīgo laboratorijas darbu izpildi (vērtē ar ieskaitīts/neieskaitīts), referāta izpildi un atbilstošiem jautājumiem eksāmenā. Galīgo vērtējumu priekšmetā veido laboratorijas darbu, referāta un eksāmena kopējs vērtējums. Studentam jāprot automatizētu iekārtu darbības algoritnus aprakstīt ar ciklogrammām un Grafcetu. - Rezultāta sasniegšanu kontrolē ar attiecīgo laboratorijas darbu izpildi (vērtē ar ieskaitīts/neieskaitīts), referāta izpildi un atbilstošiem jautājumiem eksāmenā. Galīgo vērtējumu priekšmetā veido laboratorijas darbu, referāta un eksāmena kopējs vērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas plūsmas mehānikā, elektrotehnikā un elektronikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|